Hírek
A főváros által megismert kormányzati háttérdokumentumok szerint dugódíj bevezetésével tervez a kormány Budapesten, mert a tervezett Galvani híd „nem hozná a számokat”, írja a telexnek küldött véleménycikkében Balogh Samu várostervező, a főpolgármester kabinetfőnöke. Az írás a Telex Hídvita-sorozatának keretében jelent meg, aminek kiinduló publicisztikája megkérdőjelezte, hogy szükség van-e egyáltalán új hídra Budapesten.
Hírek
Hídra szüksége van Budapestnek, de nem mindegy, hogyan. Az új hidak legyenek városi hidak, amelyek hídfői nem nagy kiterjedésű közlekedési csomópontok, hanem – ahol csak lehetséges – valódi városi terek. Ugyanez persze vonatkozzon a meglévő hidak, például az Árpád híd, az Erzsébet híd és a Petőfi híd hídfő tereire is. Schneller István építész-urbanista írása a Telexen… Tovább »
Hírek
Minden a Dunát érintő mesterséges környezet átalakítás előtt fel kell mérni az ezzel járó esetleges káros ökológiai és természetvédelmi következményeket és amennyiben felmerülnek ilyenek, akkor a döntéshozatal során ezekre is tekintettel kell lenni. Nem pusztán jól felfogott érdekünk miatt önként, hanem azért is, mert a Duna kiemelt jelentőségű természetmegőrzési területnek (Natura 2000) számít.
Hírek
Végre sikerült EU-s pénzt találni, így 2023-ra kész lehet az szlovákiai Helembát és a magyarországi Ipolydamásdot összekötő új Ipoly-híd, melynek kivitelezője a magyar fél lesz.
Hírek
A tragikus genovai hídomlás után több európai országban is vészharangokat kongatnak a közúti infrastruktúra állapota miatt. Elisabeth Borne francia közlekedési miniszter szerint az ország közúti hálózata “kritikus” állapotban van”. Az ország 12000 közúti hídjának harmada szorul felújításra, köztük 841 olyan híd, amit közvetlen veszélyforrásnak tartanak, és melyeket talán le is zárhatnak.
Hírek
Több kulcsberuházásról is döntött a kormány, köztük a HÉV fejlesztéséről és a földalatti felújításáról, valamint arról, hogy kétszer három sávosra bővítik az M1 és M7-es autópályát.
Hírek
Új Duna-híd épül Kalocsa magasságában az új atomerőművi kapacitás megvalósításával párhuzamosan – jelentette be Lázár János. Míg a forgalmi igények által évtizedek óta indokolt hidak nem vagy késve épültek meg, most a néhány évig tartó egyszeri építkezés kedvéért pillanatokon belül felépül egy? Bán Tamás lesz a Paks2 projektcég vezetője.