Kerozinadó és a fosszilis üzemanyagadó bevezetését fontolgatja az EU zöld biztosjelöltje

2023. október 3.

Hírek

Mivel az Európai Uniónak vezető szerepet kell vállalnia a környezetvédelem területén, meg kell fontolnia a repülőgépek üzemanyagának megadóztatását, azaz a kerozinadó, illetve a fosszilis üzemanyagadó, azaz a karbonadó bevetésének lehetőségeit – jelentette ki Wopke Hoekstra holland külügyminiszter, új uniós biztosjelölt Strasbourgban, az EP környezetvédelmi, közegészségügyi és élelmiszer-biztonsági bizottságának (ENVI) tegnapi meghallgatásán.

Az utasok fizetik meg a környezetbarát repülőgép-üzemanyag árát

2022. február 12.

Hírek

Az évszázad közepére a repülési ágazati szükségletének 65 százalékát fedezheti környezetbarát repülőgép-üzemanyag (SAF), melyet leggyakrabban növényi alapú vagy használt étolaj-származékokból és az állati zsiradékokból állítanak elő.

A leggazdagabb 10 % termeli az üvegházhatású gázok felét

2021. december 27.

Hírek

Emmanuel Macron kormánya a gázolaj adóját emelte, de a repülésén nem változtatott – progresszív zöld-adózás lehet a megoldás. Az üvegházhatású gázok kibocsátásával kapcsolatos társadalmi igazságtalanságokra hívja fel a figyelmet a Guardian legújabb írása.

A környezetszennyező repülést az állam nem adóztatja

2020. augusztus 30.

Hírek

Milliárdokat nyerhetne a költségvetés szinte észrevehetetlen adóval, de még csak felelőse sem akad a területnek a kormányon belül. Nem csak nálunk, a világ nagy részén komoly gond van a legdurvábban környezetszennyező repülés adóztatásával. Amíg a világ a legtöbb szén-dioxid kibocsátó iparágban csökkenteni próbálja a szennyezést, a repülésben teljesen biztos, hogy gyorsan nőni fog a károsanyag… Tovább »

Globális felmelegedés: miért nincs valódi megoldás?

2020. május 13.

Hírek

Azt gondolom, hogy a most akut Covid-19-járvány egy csekély és lényegesen könnyebben megoldható probléma az emberiség számára, mint a globális felmelegedés kérdése, ami egy sokkal több emberáldozattal járó és jóval nehezebben megoldható feladat. Ez a járvány ugyanis – ha máshogy nem, akkor az emberi kapcsolatok ideiglenes korlátozásával – kordában tartható, míg a globális felmelegedés megoldására… Tovább »

Miért engedik ki a repcsik a levegőbe a kerozint?

2020. február 25.

Hírek

Noha egy 1999-es felmérés alapján az összes elhasznált kerozinnak mindössze 0,01 százalékát engedik ki a légkörbe, ez még mindig több millió liternyi üzemanyagot jelent. Ez nagyrészt elpárolog, de így is a légkörben marad, egyes kutatások szerint pedig a szmog egyik alkotóelemévé is válhat.

Vízből üzemanyag? Kicsiben már megy, de nem önbecsapás?

2014. május 1.

Hírek

Az EU finanszírozta SOLAR-JET kutatási projekt keretében a világon először állítottak elő napenergiával vízből és szén-dioxidból sugárhajtómű-tüzelőanyagot. Az amerikai haditengerészet pedig a repülőgép hordozó anyahajókon kíván kerozint előállítani atomenergiával. Viszont a kerozin elégésekor megint csak CO2 keletkezik.

Kármentesítik a sármelléki repülőteret

2011. december 10.

Hírek

Megkezdődik a sármellék-zalavári repülőtér kármentesítése a két hónapja zajló előkészítő munkák után januárban. A három éven át tartó munkálatokra közel 4,5 milliárdot fordítanak. A 380 hektár területű egykori szovjet katonai légi bázis területből nagyjából 49 hektár szennyezett szénhidrogén-származékokkal, 18 hektár pedig szervetlen szennyező anyagokkal.