Hungarikum: 40 éves dán mozdonyokat bérel a MÁV

2024. június 5.

Hírek

A dánok lestrapált mozdonyaival a 40 évesnél is öregebb magyar és szovjet gépeket nyugdíjazhatják. Mindeközben az Orbán Mészáros családi vállalkozások sok-sok milliárdot kaszálnak a vasútfejlesztésen.

Kalauz nélküli vonatokat indít a MÁV

2024. április 7.

Hírek

A MÁV-Start Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatai – kísérleti jelleggel – jegyvizsgáló nélkül közlekednek április 7-től – közölte a vasúttársaság. A két hónaposra tervezett tesz, majd az értékelési folyamat után várhatóan több elővárosi és vidéki vonalra is kiterjesztik a kalauz nélküli közlekedést.

Hárommillió percet késtek tavaly a magyar vonatok

2024. január 28.

Hírek

Körülbelül hárommillió percet, vagyis öt év nyolc hónapot késtek a MÁV vonatai 2023-ban, ami a jelenlegi módszertan szerinti számítás 2017-es bevezetése óta a legrosszabb eredmény – írja a Telex.

2023 sem a MÁV éve volt

2023. december 21.

Hírek

Lassuló menetrend, leálló mellékvonalak, pánikszerű felújítás – a szokásosnál sokkal többször volt 2023-ban a MÁV a hírek szereplője. Persze ezért nem csak a vasúttársaságot lehet szidni: úgy kellett volna eredményt felmutatni, hogy az Orbán kormány közben nem adott túl sok pénzt.

Magyarország legfontosabb vasútvonala holnap újraindul

2023. december 9.

Hírek

A tervek szerint ma befejeződik a felújítás, holnaptól ismét két vágányon járnak a vonatok az 1-es, győri vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán, már nem kell átszállni pótlóbuszokra – közölte a MÁV Zrt. az MTI-vel.

Miskolc 7, Debrecen 5, Szeged 4 perccel távolodik Budapesttől

2023. november 29.

Hírek

Lassabb lesz a magyar vasút, mert sok sebességkorlátozást kellett bevezetni – derült ki a MÁV a december 10-től érvényes, 2023/24-es menetrendjéből. Olyan vonal is akad, ahol 14 perccel hosszabbodik meg az út, és több kelet-magyarországi nagyváros és Budapest között is megnő a menetidő.

Lázár János elüldözi a vasútfejlesztési szakembereket. Tízből kilencen már távoztak

2023. szeptember 9.

Hírek

Kaotikus viszonyok alakultak ki a magyarországi közlekedés irányításában, amióta Lázár János miniszterként 2022. december 1-jétől átvette a terület vezetését. A szakemberek tömegesen hagyják el a területet, leállt a vasútfejlesztési projektek tervezése, az intézményrendszer leépült, a MÁV-vezetőknek a sajtóban üzenget a miniszter az egyre gyakoribbá váló műszaki problémák miatt.

Zsákutcába futott a MÁV

2023. szeptember 4.

Hírek

A magyarországi vágányhálózat rossz állapota mellett az egyre komolyabb méreteket öltő munkaerőhiány is kemény kihívás elé állítja a MÁV-ot. 4500 álláshely betöltetlen, őszre lehet hogy nem lesz, aki vonatot vezessen. Hiány van váltó- és jegykezelő szakemberekből is.