A városi út nem közlegelő

2020. október 15.

Hírek

Van közszolgáltatás, amelynek a használatáért fizetni kell. Ilyen a gáz, a víz, a villany, a közösségi közlekedés. Ezek klubjószágok. A közlekedési infrastruktúra, az úthálózat viszont közjószág. Az útépítés, karbantartás, forgalomirányítás költségeit közösen álljuk, és a közlekedésben minden autó részt vehet. Hátránya ennek a konstrukciónak, hogy a közlekedésnek számos más területtel kell osztoznia az adóbevételeken. Ami… Tovább »

Válasszunk más úticélt, vagy ne is utazzunk?

2020. augusztus 22.

Hírek

Az egészségügyi válság új kérdéseket vet fel a kikapcsolódással kapcsolatos növekvő kereskedelmi tevékenységek fejlődési modelljeit illetően. Azzal, hogy a válság korlátozza a mobilitást, újra berajzolja a földrajzi és kulturális határokat. De vajon a piaci utaztatás visszatelepítése elég lesz-e, vagy ki kell találni a szabadidő-eltöltés más formáit is? A tömegturizmus helyett a gazdag kiváltságosoké lehetnek az… Tovább »

Bécs a gyalogosok városa

2020. március 4.

Hírek

Gyalogolni jó, olcsó, ráadásul még a környezetünket is védjük vele. Az osztrák fővárosban is tudják ezt, a lakók több, mint nyolcvan százaléka ezért szívesen indul útnak gyalogszerrel – derül ki egy 2019-es felmérésből.

A klímaváltozás csökkentésének ördögi köre

2019. február 15.

Hírek

Miért nem hajlandó az emberiség megfékezni a klímaváltozást? Akár a politikusok, akár az átlagemberek, ha a gazdasági növekedés és a klímaváltozás között kell választani, akkor mindig az előbbire voksolnak. A klímaváltozás költségei egyébként is a jövőt érintik, és nem feltétlenül azoknál jelentkezik, akik ezt okozták.

Hobbi vagy tarcsi a németeknél a villanyverda

2018. november 17.

Hírek

Íme a német környezettudatosság: vesznek egy elektromos autót is a benzines mellé. Egy jómódú országban ezt tűnik jelenleg a leginkább életszerű hozzáállásnak. Az elektromos autókat viszont igen intenzíven használják kis távokra.

Mit hozhatnak az önjáró autók a környezetvédelemben?

2016. június 1.

Hírek

Nagyjából öt éven belül megjelenhetnek tömegesen az önjáró autók a közlekedésben és a szállítmányozásban. De milyen hatása lehet ennek a környezetre? A lehetőség megvan, hogy miképpen élünk vele, abban még óriási a bizonytalanság.

Mitől lesz fenntartható a városi közlekedés?

2016. február 11.

Hírek

Az Európai Parlament (EP) képviselőinek többsége minél zöldebbnek, tisztábbnak szeretné látni a városokat. Nem öncélúan, hanem azért, hogy jó legyen a városlakó európai polgárok életminősége. Ez derül ki abból a határozatból, amelyet 2015 decemberében fogadott el az EP plenáris ülése.