Százezer forintokat ér egy-egy jó ötlet a Nagykörút átalakítására

2021. július 21.

Hírek

Augusztus 3-ig lehet nevezni a fővárosi önkormányzat ötletpályázatára, amelynek célja egy „zöldebb, élhetőbb és hangulatosabb Nagykörút megvalósítása”, Azt ígérik, hogy a leginnovatívabb és legszínvonalasabb elképzeléseket beillesztik az ősszel induló fejlesztési programba.

Hiba volt a nagykörúti biciklisávok részleges visszaalakítása

2020. szeptember 19.

Hírek

A nagykörúti biciklisáv az egyik legjobb dolog, ami a várossal történhetett, mert esélyt adott arra, hogy Budapest fő utcája ismét élhető legyen. Butaság, hogy a kompromisszum jegyében a városvezetés elrontja eddig talán legelőremutatóbb projektjét.

Nagykörúti mobilitás a számok tükrében

2020. szeptember 3.

Hírek

A koronavírus-járvány alatt ideiglenesen kialakított budapesti nagykörúti kerékpársáv mind a támogatói, mind az ellenzői részéről nagyon heves reakciókat váltott ki. A G7 összegyűjtötte a számokat: 10 autóra jut 1 kerékpáros a Nagykörúton, de még mindig a villamost választják a legtöbben.

Mi legyen a nagykörúti kerékpársávokkal?

2020. augusztus 12.

Helyszín: Bp. 1085. Horánszky utca 5.

Sajtótájékoztatók

A Magyar Kerékpárosklub nevében szeretném meghívni szerda esti előadásunkra és beszélgetésünkre, amelyen a nagykörúti kerékpársávok és a körút tágabb várostervezési jövőképéről mutatjuk be a Kerékpárosklub elképzeléseit.

Újabb biciklis fejlesztések Budapesten: kerékpársáv létesül a Nagykörúton

2020. április 26.

Hírek

A járványügyi helyzethez kapcsolódóan megvalósítható kerékpárosbarát intézkedéssorozat következő lépéseként Budapest egyik legfontosabb útvonalán, a Nagykörúton épül ideiglenes kerékpársáv az Üllői út és a Váci út közötti 3 kilométeres szakaszon. A mindkét irányú útpályán felfestett kerékpársáv miatt a körút az autók számára átmenetileg egysávos lesz, a jelentősen visszaesett közúti forgalom miatt azonban nem számítunk érdemi közúti… Tovább »

Sikeres a villamosbarát lámpaprogram a Nagykörúton

2012. február 2.

Hírek

Az új budapesti lámpaprogram eredményeként 32-ről 29-30 percre csökkent a 4-es és 6-os villamosok menetideje, a 2-3 perces menetidő-csökkenés hatására pedig a BKV változatlan számú villamossal sűrűbben tudja közlekedtetni a járatot. Ez azt jelenti, hogy a reggeli és délutáni csúcsidőben óránként 28 helyett 30 villamos közlekedik, a kapacitás tehát 7%-kal megnőtt.