A kabinet bőkezűen osztogat. Mintegy ezer milliárd forintot szórt el 2020 óta az Orbán-kormány az autó- és akkumulátorgyárak támogatására, az eredmény kétséges. Több cég úgy kapott milliárdos támogatást, hogy egyetlen új munkahelyet sem kellett létrehoznia.
ökogyarmatosítás
Akkumulátorgyarmat után akkuhulladék-feldolgozó lehet Magyarország
Beigazolódni látszik, amire az LMP – Magyarország Zöld Pártja többször figyelmeztetett: az akkumulátorgyárak mellé hamarosan jönni fognak az akkuhulladék-feldolgozó üzemek is, amelyek tovább súlyosbítják az ágazat környezeti hatásait.
Mit kaptunk a kínaiaktól? – a hiteleken és kínai érdekeket szolgáló beruházásokon túl
Dübörögve épülnek a környezetre káros kínai akkumulátorgyárak. Hónapokig állt a munka a Budapest-Belgrád vasút korszerűsítésén, mert a kínai kivitelezők nem feleltek meg az uniós szabályozásnak. Felfüggesztették viszont a Fudan-projektet, és kínai rendőrök sem érkeztek Magyarországra.
A kínai akku után atomgyarmat is leszünk.
A kínaiak már nem a spájzban, hanem a nagyszobában vannak elvtársak. Kínai részről bevált diplomáciai gesztus, hogy a delegáció távozása előtt maratoni bejelentéssorozatottal köszönjön el az adott országtól, Magyarország sem volt kivétel: 18 pontban állapodtak meg a felek.
Így fest zöldre a fideszes propaganda
Az elektromosautó-ipar válságálló, hosszú távú biztonságot és munkalehetőséget ad, fenntarthatóan. „Az akkumulátoriparban nincs olyan speciális probléma, amit a jól működő magyar környezetvédelmi rendszer ma ne kezelne” – nyilatkozta dr. Kaderják Péter a Magyar Akkumulátor Szövetség ügyvezetője Nyíregyháza Megyei Jogú Város hivatalos honlapjának.
Nemcsak gazdasági csőd, de értelmetlen is a Budapest-Belgrád vasút
Mire megépül kínai hitelből a legalább 850 milliárdba kerülő Budapest-Belgrád vasút, már mindenki kerülőutakon vagy közúton kamionnal fog árut szállítani. A kínai akkugyarmatosítóknak megéri, unokáink viszont nyögni fogják az Orbán – Mészáros családi bizniszt.
Íme a legújabb védett láp irtó természetromboló giga orbáni ingatlanmutyi
Kétkerületnyi titokzatos vállalkozási területet jelölt ki egy mostani kormányhatározattal megfejelt kormányrendelet törvény által védett lápokon, a Pesti-síkba benyúló turjánvidéken. Mi lesz most, mi lehet most? Erősebb-e egy kormányrendelet a törvénynél? Miért nem készült hatásvizsgálat? Ennek járt utána a Telex.
A magyar adófizetők többszáz milliárddal támogatják az ázsiai ökogyarmatosító akkumultikat
Nem sérti az uniós szabályokat a magyar kormány terve, amellyel egy 880 milliárd forintos állami támogatási programot hozna létre, ez derül ki abból az uniós bizottsági dokumentumból (pdf), amelyet először a Portfolio ismertetett. Az Orbán kormány eddig már legalább 1000 milliárd forint állami támogatást adott a multiknak.
Mégiscsak kellene a kínai akkumulátorgyárnak Debrecen vízkészlete
Egy olyan mélyfúrású kút engedélyeztetési folyamata indult el a Hajdú-Bihar Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságon, amelyet a CATL akkumulátorgyár mellett létesítenének Debrecenben. Időközben az engedélyztetési eljárást megszüntették.