Hírek
Visszalépett az elektronikusútdíj-tendertől a nyertes Getronics – közölte ma a pályázatot kiíró Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) Zrt., amely a döntést tudomásul vette. A Getronics 35 milliárdért építette volna ki a rendszert, aminek július 1-jétől kellett volna elindulnia, és amelytől erre az évre 75 milliárdos bevételt várt az állam. A céget kártérítésért perelheti az állam.
Hírek
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) szerint a technikának még fejlődnie kell ahhoz, hogy a „használó és szennyező fizet” elvét a teljes országos közúthálózaton érvényesíteni lehessen”. Ez azt mutatja, hogy az NFM vagy nem ismeri a technikai lehetőségeket, vagy félre akarja vezetni a döntéshozókat és a közvéleményt.
Hírek
A kabinet 42 milliárd forintot szán a használatarányos elektronikus útdíj rendszerének tervezésére és kiépítésére, továbbá az “éles üzemi” indulástól számított egy évig tartó bevezetés támogatói tevékenységére – áll a legfrissebb Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározatban.
Hírek
A teljes közúthálózaton be kellene vezetni az útdíjat a Levegő Munkacsoport szerint, így megelőzhető lenne, hogy a teherjárművek letérjenek az alsóbbrendű utakra.
Hírek
A Levegő Munkacsoport megpróbálta kideríteni, személy szerint kik a közéletbe 2012. július negyedikén berobbantott FairTransfer „közgazdász és mérnök” tagjai, de nem járt sikerrel.
Hírek
Sajtóhírek szerint a Nemzetgazdasági Minisztérium támogatja egy havi budapesti úthasználati átalánydíj bevezetését. Annak alapján, ami eddig nyilvánosságra került, az ötlet elnagyolt, a gyakorlatban betarthatatlan és késlelteti a közlekedésfinanszírozás tartós megoldását.
Hírek
Mától emelkedtek az autópályák úthasználati díjai, és megszűnt a (D1-díjkategóriájú) személyautókra érvényes négynapos e-matrica. A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tájékoztatása szerint ugyanakkor a pótdíjfizetés határideje 30 napra nő.
Hírek
Az egyéves megtérülési időszak után akár több tízmilliárdos bevételhez is juttathatná az államkasszát a használatarányos útdíj, ha bevezetnék. Erre mielőbb szükség is lenne, mivel a jövő évi költségvetési tervezet szerint a közútfelújításokat és -építéseket szolgáló útalapból hiányozni fog negyvenmilliárd forint.
Hírek
Pekingben szinte mindig dugó van. A helyzet csak romlik, mivel jövőre már hétmillió autó lesz a városban.
Hírek
A közúti közlekedési törvény ma is lehetővé teszi az időarányos úthasználati díj és a kilométerarányos útdíj szedését is, de jobb lenne külön törvényben szabályozni a közutak használatának a díját – mondta Bendik Gábor ügyvéd a Közlekedéstudományi Egyesület és a Levegő Munkacsoport által rendezett konferencián.