A dugós Magyarország oka

2016. november 20.

Hírek

A rendszerváltás óta sokat változott a hazai úthálózat, kiépült a mai gyorsforgalmi rendszer. Ezzel párhuzamosan egyre több település mentesült a rajta keresztülhaladó hatalmas forgalom terhétől, ugyanakkor még mindig vannak települések, ahol a járműforgalom több mint kétszeresen meghaladja a megengedett maximális mértéket. Itt a zaj- és a légszennyezés mellett a balesetek valószínűségének növekedése is veszélyezteti a… Tovább »

650 milliárd értelmetlen autópályákra

2015. május 21.

Hírek

Jórészt politikai szempontok vezetik a kormányzatot az útfejlesztéseknél, a szakmai megfontolások másodlagosak. A sztrádák gazdaságfejlesztő hatása nemzetközileg erősen vitatott. Miközben a megyei jogú városok elérése legalább 600 milliárd forintba kerül, folytatódik a közúthálózat tönkremenetele.

Fizetős M0-s? Kész ráfizetés!

2014. december 12.

Hírek

Elhibázott az M0-s egyes szakaszai és a fővárosi autópálya-bevezetők díjasításának terve. Ezeknek az utaknak a bevonása az útdíjfizetési rendszerbe jelentősen növelné a forgalmat az alsóbbrendű utakon, jelentősen súlyosbítva a környezet szennyezését – írta Varga Mihály nemzetgazdasági miniszternek a Levegő Munkacsoport.

Útdíjat a mellékutakra is!

2013. augusztus 24.

Hírek

A használatarányos útdíj alacsonyabb rendű utakra történő kiterjesztésére vonatkozó javaslatot tesz a kormánynak Jász-Nagykun-Szolnok megye útügyi miniszteri biztosa.

Komoly árat fizethetünk az E-útdíj bizonytalanságért

2013. május 14.

Hírek

Harmadával emelkedhetnek a belföldi közúti fuvarozás költségei az elektronikus útdíj bevezetése nyomán. Az áruszállító vállalkozások a drágulást kénytelenek lesznek áthárítani megrendelőikre, a tőkeszegény cégekre a csőd vár. A közlekedésért felelős helyettes államtitkár szerint európai színvonalúak leszünk.

Út elégedettségi felmérés

2012. augusztus 28.

Hírek

A világ felnőtt lakosságának többsége elégedett az utak állapotával. Míg világszerte tízből közel hatan, addig Magyarországon tízből hárman vélekednek így.