Egyre zavarosabb a Belgrád-Budapest vasúti gigamutyi

2017. május 11.

Hírek

Nem osztanak lapot a magyar vállalatoknak a Belgrád-Budapest vasútvonal magyarországi szakaszának felújításában, a kínai hitelből megvalósuló projekt ára ráadásul tovább nőtt, és már az eredeti terv kétszeresénél tart. Brüsszel korrupciót gyanít.

A belgrádi vasút lesz Orbánék négyes metrója

2017. május 7.

Hírek

Majd’ 750 milliárd forintból újítaná fel a MÁV az ország legkisebb forgalmú, Belgrád felé tartó fővonalát, irreális gazdasági fejlődést vízionálva az összes jelentős alföldi várost elkerülő infrastruktúra mentén. A projekt megtérülési mutatói olyan rosszak, hogy szóba se jöhet az uniós finanszírozás – ennek ellenére a kormány a közvélemény kizárásával, államközi szerződés formájában vesz fel kínai… Tovább »

Brüsszel sem érti, minek a Budapest–Belgrád-vasút

2017. február 20.

Hírek

Kilométerenként több mint 4 milliárd forintot emésztene fel a Budapest–Kelebia-vasútvonal felújítása, amiből a kínai államon kívül nem nagyon profitálna senki. A modell kísértetiesen emlékeztet a Paks II. beruházáséra. Itt is ráfizetnénk.

Hungarikum: nálunk késik a legtöbb vonat

2017. január 13.

Hírek

Rengeteget késnek a vonatok Magyarországon, uniós összevetésben nálunk törlik a legtöbb járatot, az emberek mégis szeretnek/kénytelenek a vasúttal utazni – ez derül ki a 28 európai ország vasúthálózatát figyelő Rail Market Monitoring Scheme adataiból.

Hasít a vasút Kínában

2017. január 3.

Hírek

Nagy sebességű vasúttal kötik össze a nagyobb kínai városok 80 százalékát 2020-ra, a hálózat hosszát 19 ezerről 30 ezer kilométerre növelik – jelentette be a kínai kormány.

Végre lépett a MÁV: itt az e-vonatjegy

2016. november 11.

Hírek

A személyszállító vonatokra már régóta lehet online felületen jegyet vásárolni. Az így váltott jegyeket eddig kétféleképpen lehetett használni: vagy a nagyobb állomásokon lévő automatából nyomtatta ki az ember, vagy még otthon. Most már nem kell kinyomtatni a jegyeket, azt bármilyen eszközön be lehet mutatni a kalauznak.

Szükség van a Déli pályaudvarra

2016. május 21.

Hírek

A Budán élők és dolgozók érdekére hivatkozva a Déli pályaudvar egyes funkcióinak megtartása mellett foglalt állást Láng Zsolt II. kerületi polgármester.

Mészáros Lőrinc a vasútról is lenyúlja a hasznot

2016. március 24.

Hírek

Közel 8 milliárd forintot kaszál Mészáros Lőrinc egy eddig szinte ismeretlen, szűk 30 fős vállalkozása, az R-Kord Kft. A cég a Szombathely-Zalaszentiván vasútvonal villamosításán dolgozhat, az eredetileg becsült árnál 40 %-kal többért. A drágulás indokai nem túl meggyőzők.

Kell a Déli a környezetbarát közlekedéshez?

2016. március 22.

Hírek

A Magyar Közlekedési Klub arra kéri a Kormányt, hogy álljon el a Déli pályaudvar bezárására vonatkozó terveitől. A “budai vasúti fejlesztések” című, félrevezető mázba csomagolt értelmetlen kontárkodásnak csak a tervezési része annyiba kerül, amennyiből például a regionális vasúthálózaton komoly eredményeket lehetne elérni kerékpártárolók vagy új megállóhelyek létesítése terén.