Tovább bővül a MOL Bubi szolgáltatási területe. 15 gyűjtőállomást helyeznek üzembe, majd szeptember végéig még további hét gyűjtőállomással bővül a közbringarendszer. A BKK július 1-jétől bevezeti az új negyedéves bérletet.
A tavaly befolyt csaknem 180 millió forint kötbért a BKK a közbringarendszer fejlesztésére fordította, és bővíti a szolgáltatással lefedett területet, így idén szeptember végéig összesen 21+1 új gyűjtőállomással, 616 dokkolóállással és 50 kerékpárral bővül a közbringarendszer Budapesten. A bővítésnek köszönhetően összesen 11 kerületben 98 gyűjtőállomás, 2159 dokkolóállás és 1150 kerékpár várja majd a MOL Bubi rendszer használóit. A tervezett gyűjtőállomások helyszíneit a BKK a kerületi önkormányzatokkal történő egyeztetéseket követően, valamint a MOL Bubi Facebook-oldalán és a BKK-hoz beérkezett levelek, e-mailek alapján a felhasználók javaslatait, észrevételeit figyelembe véve jelölte ki. Egy gyűjtőállomás magántőke bevonásával, a Futureal Csoport támogatásával épült a Corvin sétányon. Mind a 22 új gyűjtőállomásra olyan terminált telepít a BKK, amelyen keresztül az alkalmi felhasználók is tudnak regisztrálni és jegyet vásárolni. Névadó szponzorként a MOL évi 122 millió forinttal támogatja a rendszer működését.
A MOL Bubi rendszer tíz kerületben lévő 76 gyűjtőállomását és az 1100 zöld biciklit idén további 22 gyűjtőállomás és 50 kerékpár követi az I., II., VI., VIII., IX., XI., XII. és a XIII. kerületben.
Június 12-én az alábbi helyszíneken üzemeltek be új gyűjtőállomásokat:
1. I. kerület Krisztina tér
2. I. kerület Alkotás utca – Márvány utca
3. II. kerület Császár-Komjádi Uszoda
4. II. kerület Fény utcai piac
5. II. kerület Millenáris park – Fény utca
6. VI. kerület Ferdinánd híd – Podmaniczky utca
7. VIII. kerület Horváth Mihály tér
8. VIII. kerület II. János Pál pápa tér M
9. XI. kerület Újbuda- központ M
10. XI. kerület Villányi út – Tas vezér utca
11. XI. kerület Kosztolányi Dezső tér
12. XI. kerület Bertalan Lajos utca – Stoczek József utca
13. XI. kerület Villányi út – Karolina út
14. XII. kerület BAH-csomópont
15. VIII. kerület Corvin sétány
A további hét gyűjtőállomás kiépítése folyamatosan zajlik, az üzembe helyezések pontos időpontjáról beszámolunk a MOL Bubi oldalán.
A MOL Bubi közbringarendszer fő szponzora a MOL, ennek köszönhetik többek között a bringák az almazöld színt, és a teljes arculatot is ez a szín határozza meg. Az évi 122 millió forintos szponzoráció az üzemeltetési költségek közel felére elegendő. A zöld bringák egy csapásra Budapest legzöldebb közösségi közlekedési eszközévé váltak és hamar megszerették őket az ügyfelek. A MOL Bubi közbringarendszer tavaly szeptemberi átadása óta közel félmillió bérlést regisztráltak: csúcsidőszakban, illetve ha jó az idő, rendre napi 4000 feletti a bérlések száma. A 2015-ben május végéig 7624 db jegyet értékesítettek. A belváros kitűnő lefedettsége miatt a legnépszerűbb gyűjtőállomások továbbra is a szórakozó negyedek/bulihelyek közelében lévők: a Kálvin téri, az Erzsébet téri, a Városháza parki bérlések száma 2015 első 5 hónapjában meghaladta a hatezret, és a Margitszigeten is hasonló mennyiségű bérlést kezdeményeztek.
Új negyedéves MOL Bubi bérlet
Július 1-jétől az új negyedéves bérlettel a megvásárlásától számított 92 napig használható a közbringarendszer. A bérlet 5000 forintba kerül, amelyből 1000 forint lebiciklizhető. Az új bérlet július 1-jétől a BKK Ügyfélközpontjaiban, a MOL Bubi applikáción vagy a webes felületen is megvásárolható. A negyedéves bérletek érvényességi ideje a szerződéskötés időpontjában (nap, óra, perc) kezdődik, és az aktiválástól számítva 92 napig érvényes. A megvásárolt bérlet érvényességi ideje alatt a rendszer alkalmanként maximum 30 perces időtartamban további díj fizetése nélkül bármikor használható, 30 percen túl már díjat kell fizetni. Az éves és féléves bérlethez hasonlóan a negyedéves bérlettel is maximum 4 kerékpár bérelhető egyszerre, és nem kell kauciót fizetni.
Mi a MOL Bubi?
A MOL Bubi közbringarendszer elindításával új fejezetet nyitottunk a budapesti közösségi közlekedésben. Célunk, hogy a kerékpáros közlekedés feltételeinek javításával egyre többen válasszák rövid városi utazásaikhoz alternatívaként a biciklit. A fiatalos és trendi közbringarendszer a BKK tevékenységének egyik mérföldköve Budapest élhető várossá fejlesztésében. A MOL Bubi olyan szemléletformáló eszköz, amely ráirányítja a figyelmet a multimodális utazási lehetőségekre, népszerűsíti a kerékpáros és a közösségi közlekedést is. Olyan városlakókat ültet kerékpárra és – ezen keresztül – a hagyományos közösségi közlekedési eszközökre, akik korábban idegenkedtek a fenntartható közlekedés ezen formáitól. A rendszer egyesíti az egyéni közlekedés szabadságát a kötöttpályás közlekedés megbízhatóságával.
A MOL Bubi egy közösségi közlekedési eszköz, amely biztosítja, hogy bárki egyszerűen kerékpárra pattanjon Budapesten. Ezért nevezzük Budapest biciklinek (Bubi). A MOL Bubi célja, hogy olyanok számára is biztosítsa a városi kerékpározás kényelmét és gyorsaságát, akik valamiért nem tudják, vagy nem akarják a saját biciklijüket használni, akik ingáznak Budapestre és nem tudják egész nap maguknál tartani a biciklit, esetleg nincs is saját kerékpárjuk. Egyirányú közlekedésre is használható, nem muszáj a visszautat is kerékpárral megtenni, ha váratlanul eleredne az eső, nehéz csomagot kaptunk vagy összetalálkozunk egy autós ismerősünkkel, aki elvisz. Nem kell a lopás kockázatát viselni, ha használat után a gyűjtőállomáson használója mindig megfelelően visszahelyezi a biciklit, annak sorsáért a továbbiakban már nem ő a felelős. Nem kell saját kerékpárral rendelkezni, csak ki kell menni egy gyűjtőállomáshoz és használni. Az utazásunk minden szakaszát az arra legalkalmasabb eszközzel tehetjük meg, távolabbról érkezve metróról, vonatról, távolsági buszról átszállhatunk kerékpárra, és a belváros utcáin már azzal tehetjük meg az utat.
A közbringák egységes kinézetű, speciálisan a városi forgalomra tervezett, strapabíró kerékpárok. Olyan elemekből állnak, amelyek nem kompatibilisek más típusú kerékpárok alkatrészeivel, ezért ellopni nem érdemes őket. A MOL Bubi olyan látványos, innovatív megoldásokat is tartalmaz, mint például a gyűjtőállomások megújuló energiával, napelemmel történő működtetése vagy a nagyméretű érintőképernyővel felszerelt terminálok. A közterületi rendszerelemek karbantartásáról és a közösségi kerékpárok újraelosztásáról a BKK által megbízott Közbringa Kft. gondoskodik, munkatársai folyamatosan ellenőrzik a gyűjtőállomásokat, hogy az igényekhez igazodva ott mindig kellő számú kerékpár és szabad férőhely legyen.
Tudnivalók a MOL Bubi használatáról
• A jegyek és bérletek érvényességi ideje alatt (mely 24 órától egy évig terjedhet, a jegy és bérlet típusától függően) a rendszer alkalmanként legfeljebb 30 perces időtartamban díjmentesen, korlátlan számban használható.
• 30 percet meghaladó folyamatos használat után használati díjat kell fizetni. A 30. perc után az egyre emelkedő használati díjjal arra ösztönözzük az ügyfeleket, hogy tegyék vissza a biciklit útjuk megtétele után, hogy más is használhassa; ne vigyék magukkal munkahelyükre, haza, moziba, étterembe stb. több órára. A díjszabás részletei a molbubi.bkk.hu oldalon elérhetők.
• MOL Bubi bérlettel maximum 4 kerékpár bérelhető egyszerre, és nem kell kauciót fizetni.
• Egy regisztrációval akár 4 kerékpár is elvihető, ehhez 4 jegy vásárlása szükséges. Ekkor kerékpáronként 25.000 Ft előengedélyezett használati díjat (kauciót) zárolunk az ügyfél bankszámláján, amit a jegy érvényességi idejének lejártával kap vissza a használati díjak levonásával csökkentett összegben.
A BKK idén folytatja az első 76 gyűjtőállomáshoz kapcsolódóan a belváros komplex kerékpárosbarát fejlesztésének kivitelezését, a 22 új gyűjtőállomáshoz kapcsolódóan pedig a forgalomtechnikai beavatkozások előkészítését, melynek célja, hogy a MOL Bubi közbringarendszer szolgáltatási területén a kerékpározás vonzóbbá váljon, és emellett a közlekedés minden résztvevője számára biztonságosabb legyen. A belváros kerékpárosbarát fejlesztésének célja, hogy a MOL Bubi gyűjtőállomások által lefedett területen mindenhol könnyen lehessen kerékpározni.