Hirdetés

Izhar Gafni izraeli feltaláló szerint a kartonpapírból készült olcsó és környezetbarát bicikli forradalmasítja a közlekedést. A gyártósorokat tervező mérnök amatőr bringás, és több évig kísérletezett a kartonbicikli kifejlesztésével.

Szerinte az ilyen biciklit mindenki meg tudja engedni magának, mert olcsó az alapanyaga, és jóval könnyebb az átlagos biciklinél, hisz az átlag bringa 15 kg, a kartonból készült pedig csak 9 kilót nyom. A feltaláló sokat dolgozott a módszer kidolgozásán, hogy a kartonpapírból készült bicikli megbírjon egy embert.

Az eljárás a következő: meghajtogatta az újrahasznosított papírból készült kartont, ez fokozta annak erősségét. Az alkatrészeket az origami elvei alapján dolgozta ki, míg a terméket az általa szabadalmaztatott gyantával kezelte. Annak megszilárdulása után kivágta a megfelelő alkatrészt.  A gyanta következő alkalmazása során már vízállóvá válik az alkatrész, és zománc hozzáadásával fényt és csillogást is kapott. A tervező szerint az így elkészült termék erősebb, mint napjaink legerősebb szénszálas biciklijei- írta a filantropikum.com, ami így elsőre kicsit hihetetlennek tűnik.

A váz, a kerék, a kormány és a nyereg ugyanezen eljárás alapján készül. Az abroncsok régi autóabroncsok újrahasznosításából származó szilárd gumikból készülnek.

Lényeges dolog, hogy a tekerés nehezebb, ám kizárt a defekt. A lánc szintén újrahasznosított gumiból készül. A pedálok alapanyaga újrahasznosított műanyag, a fékekről viszont nem tudni miből készülnek, mert Gafni ezt nem árulta még el.

A 9 kilós bicikli egy, akár 220 kilós embert is képes megtartani, gyártási költségei 9-12 dollár között mozognak. Mivel olcsó darabról van szó, attól sem kell tartani, hogy ellopják őket.

A sok állami támogatás és a reklámbevételek miatt Izhar Gafni nem kér pénzt a gyártásért, a 20 dolláros kereskedelmi árból fakadó nyereséget pedig meghagyja a kereskedőknek.

+++++++++++++++++++

A késve, talán a napokban induló budapesti bérbringa BUBI mellett szívesen kipróbálnánk a kartonbringát is – persze kérdéses, hogy a hazai pazar minőségű úthálózatot meddig tolerálná a karton – és rugózás nélkül a kerékpáros.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás