A Tesla gyakran idézett vezére, Elon Musk, néhány érdekes megjegyezést tett az európai menekültválságról és a Volkswagen-botrányról a német gazdasági és energiaügyi minisztériumban tartott beszédében. Szerinte a menekültválság csak “kóstoló” abból, amit a klímaváltozás hozhat és a Volkswagen-botrány is csak egy részlete egy sokkal komplexebb problémának.
Musk szerint a jelenlegi menekültválság csak "egy csepp a tengerben" ahhoz képest, hogy mi vár a világra, ha hatékony lépések hiányában nem sikerül elhárítani a katasztrofális klímaváltozást. A mostani menekültprobléma talán csak kóstoló abból, amit a jövő hozhat, ha nem cselekszünk a klímaváltozás ellen. Több millió ember érintett a mostani válságban, azonban a tudományos konszenzus alapján a jövőbeni problémák több százmillió embert érintenek majd, és sokkal súlyosabbak lesznek. A Volkswagen-botránnyal kapcsolatos híreket pedig bár "nyugtalanítónak" nevezte, szerinte ez csak egy kisebb részlete egy sokkal szélesebb körű problémának, utalva a klímaváltozás okozta következményekre.
Ha előretekernénk az időt 20, 30 vagy 50 évvel, mit mondanának a gyerekeiknek vagy az unokáiknak? – tette fel a kérdést. Mint elmondta, a klímakutatók 97 százaléka egyetért azzal a következtetéssel, hogy az emberiség idézi elő a globális felmelegedést és a klímaváltozást. Musk szerint nagyon fontos cselekedni ez ügyben, hiszen a jövőben senki nem mondhatja majd nekünk, hogy nem szóltak.
Az elmúlt napokban Elon Musk megszólalt a Volkswagen-botrány kapcsán is.
Nem meglepő módon tovább ostorozta a hagyományos járműgyártókat, mondván a jelenlegi botrány egy újabb megerősítése annak, hogy ezek a gyártók már kihozták a maximumot a benzin illetve gázolaj hajtotta motorokból. Most pedig itt az ideje annak, hogy egy új technológia vegye át a vezető szerepet. Bár Musk nem jelentette ki egyértelműen, de az új generáció alatt minden bizonnyal az akkumulátorra épülő elektromos hajtásra gondolt. A Volkswagen-botrány szeptember 18-án robbant ki, az első hírek alapján az Egyesült Államokban értékesített autómodellekről és legfeljebb 18 milliárd dolláros bírságról volt szó, aztán az amerikai értékesítések felfüggesztéséről és a botrány globális méretűvé válásáról és a Volkswagen-vezér bukásáról szóltak a hírek.
Ráadásul a cégvezér arról is beszámolt, hogy rövidesen a Tesla Európában is potenciális gyártóhelyszín után néz, mint mondta nemcsak autót, hanem akkumulátort is készítene a cég az öreg kontinensen. A helyszín feltérképezése pedig akár már jövőre indulhat. Arra a kérdésre pedig, hogy mikorra tartja elérhetőnek, hogy egy Tesla-autóval egyetlen feltöltéssel 1000 kilométert lehessen utazni, úgy válaszolt, hogy ez már 2017-ben megtörténhet.
A Tesla egyébként ma kezdi el legújabb modelljének, a Model X-nek a szállítását. Mint az korábban már kiderült, a luxus verziójú Model X ára 132 és 144 ezer dollár között lesz. A Model X dupla elektromotort kapott, amit 90 kWh-s akkumulátorral lehet megrendelni. A Volkswagen-botrány kirobbanása óta az egyes autógyártók részvényei eltérően teljesítenek. A befektetők nagyjából azon logika mentén adták intenzíven vagy kevésbé látványosan a szektor egyes szereplőit, hogy az eladásaikon belül mennyire hangsúlyos a dízel járművek aránya, illetve a botrány eszkalálódása esetén érintettek lehetnek-e később vagy sem. Ennek köszönhetően a Tesla jött ki a legjobban a mostani eseményekből, az elektromosautó-gyártó ugyanis semmilyen formában nem lehet érintett- írta a portfólió.