Hirdetés

Az elmúlt napokban több sajtóhír is megjelent a Déli pályaudvar megszüntetésével kapcsolatban. A Magyar Mérnöki Kamara Közlekedési Tagozat Elnöksége, a 2015 év eleji állásfoglalásához hasonlóan, ismételten felhívja a döntéshozók figyelmét a megszüntetés veszélyeire.

A Magyar Mérnöki Kamara Közlekedési Tagozata szerint veszélyeket rejt magában a Déli pályaudvar tervezett megszüntetése. A szervezet állásfoglalása szerint a pályaudvar alig pótolható szerepet tölt be a főváros nyugati, dél-nyugati elővárosi forgalmában, egyben bonyolítja a balatoni vasútforgalom nagy részét. Már többször felmerült a pályaudvar átalakításának, megszüntetésének gondolata, legutóbb 2001-ben készítettek róla átfogó vizsgálatot.

A tanulmányok arra jutottak azonban, hogy a Déli megszüntetése több okból is rossz ötlet. Feladatköre például a fővárosi vasúthálózatban nem, vagy csak nagy költségigénnyel pótolható. Az utóbbi évek közlekedésfejlesztési elképzelései, az S-Bahn, a dugódíj bevezetése különösen indokolja, hogy a legnagyobb forgalmi terhelést fogadó délnyugati városrész vasúti kapacitása ne csökkenjen, hanem inkább növekedjen.

Az elkészült tanulmányok azt mutatták, hogy a pályaudvar által elfoglalt értékes bel-budai területeket hatékonyabban tudják fejleszteni, ha a vasúti forgalom megmarad. Mindezek miatt a kamara közlekedési tagozata nem ért egyet a pályaudvar megszüntetésével. Támogatják viszont a Déli felesleges területeinek felhasználását, akár ingatlanfejlesztésre, akár P+R parkoló építésére, de csak a vasút mellé- alá- vagy fölé-építésével.

 

Lázár János, Miniszterelnökséget vezető miniszter a csütörtöki kormányinfón jelentette be, hogy Orbán Viktor kormányfő felkérte Seszták Miklós fejlesztési minisztert, hogy vizsgálja meg, mivel járna a Déli pályaudvar lebontása.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás