Lázár János építési és közlekedési miniszter szerint négyből három vonat pontos, a vasutat meg azért nem fejlesztették, mert azt se tudták, hogy használják-e az emberek. A miniszter Szeged és az Orbán-kormány kapcsolatáról is beszélt.
vasútfejlesztés
Lázár János a semmitmondó vasúti ígéretek bajnoka
Miközben a MÁV meglévő vonalain naponta derül ki, hogy képtelenek a pontos és üzemszerű működésre, az építési és közlekedési miniszter szerint ezúttal 600 milliárd forintból az Alföldön kezdenek átfogó beruházásba elsősorban a szegedi és debreceni autóipari központok miatt. Lázár János, ahol csak megfordul, százmilliárdokat ígér vasútfejlesztésre.
Újabb MÁV bravúr: Sajóecsegen kifogyott a vonat üzemanyaga – a szerelvényt az utasokkal együtt elvontatták
Csaknem másfél órán át állt egy motorvonat Miskolc és Ózd között, Sajóecsegen, mert kifogyott belőle az üzemanyag. Mindezt az utasokkal közölték is és arról is tájékoztatták őket, hogy a következő vonattal tudnak majd továbbmenni.
Még 4 évig nem állnak forgalomba új vasúti járművek Magyarországon?
Legalábbis erre utal az Építési és Közlekedési Minisztérium. Addig viszont tűzoltásként csaknem száz, alkatrészhiány miatt leállított vasúti kocsit újítanak fel jövő nyárig. Nagy Bálint, az ÉKM közlekedésért felelős államtitkára videóüzenetben arról beszélt, évtizedes hátrányokat kell ledolgozni a vasúttársaságnál. 15 éve a Fidesz regnál.
Általános járatritkítás és újabb mellékvonal-bezárások – Lázár János tovább züllesztené a vasutat
Múlt héten salátatörvény-tervezetet nyújtott be a Kormány, amely mások mellett a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvényt is számos ponton módosítja. Általános járatritkítást és újabb mellékvonal-bezárásokat készít elő, a sztrájkot pedig ellehetetleníti Lázár új személyszállítási törvénye.
Hetente rohad le végleg egy mozdony a MÁV-nál
Lázár János közlekedési minisztériuma teljes kudarcot vallott a járműpark fejlesztésében. A MÁV már szinte rimánkodik, nehogy még többen válasszák a vonatot. Nincs pénz új kocsikra, heti szinten áll meg végleg egy mozdony vagy motorvonat, állította Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke.
Magyarország legfontosabb vasútvonala holnap újraindul
A tervek szerint ma befejeződik a felújítás, holnaptól ismét két vágányon járnak a vonatok az 1-es, győri vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán, már nem kell átszállni pótlóbuszokra – közölte a MÁV Zrt. az MTI-vel.
Kisiklott a MÁV-START grandiózus beruházása
Miközben az EU-ban a vasút szerepe felértékelődik, a hazai kötöttpályás közlekedés színvonala egyre mélyebbre süllyed. Nemrég 80 villamos motorvonat beszerzésére irányuló keretmegállapodás megkötését tervezte a MÁV-START, de kiderült, hogy ebből a beruházásból most így nem lesz semmi. A cég szerint a módosítandó kiírásban már 95 jármű fog szerepelni.
Irigykedve nézhetjük a román és lengyel vasúti fejlesztéseket
Miközben a magyar vasút csendben lerohad, a paksi atomerőművi kiszállás miatt kegyvesztett Siemens lefújt mozdonytendere miatt tovább öregszik a hazai gördülő állomány amúgy is matuzsálemi átlagkora, és Lázár János fejetlen kapkodása is csak ront a MÁV helyzetén, a V4 szomszédok a vasúton is elhúznak mellettünk.
Magyarország kétszer annyit költ éghajlatromboló közúti fejlesztésekre, mint a környezetbarát vasútra
Magyarország az elmúlt három évtizedben több mint kétszer annyit költött a közúti fejlesztésekre, mint a vasúti infrastruktúra korszerűsítésére – erre mutat rá a Wuppertal Institut és a T3 Közlekedéskutató Intézet új jelentése, amely a Greenpeace megbízásából készült. Az elemzés szerint 1995 és 2021 között Magyarország 22,9 milliárd eurót fordított az utakra, ezzel szemben a vasúti…