Hetente rohad le végleg egy mozdony a MÁV-nál

2024. július 22.

Hírek

Lázár János közlekedési minisztériuma teljes kudarcot vallott a járműpark fejlesztésében. A MÁV már szinte rimánkodik, nehogy még többen válasszák a vonatot. Nincs pénz új kocsikra, heti szinten áll meg végleg egy mozdony vagy motorvonat, állította Dorner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke.

Magyarország legfontosabb vasútvonala holnap újraindul

2023. december 9.

Hírek

A tervek szerint ma befejeződik a felújítás, holnaptól ismét két vágányon járnak a vonatok az 1-es, győri vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán, már nem kell átszállni pótlóbuszokra – közölte a MÁV Zrt. az MTI-vel.

Kisiklott a MÁV-START grandiózus beruházása

2023. november 11.

Hírek

Miközben az EU-ban a vasút szerepe felértékelődik, a hazai kötöttpályás közlekedés színvonala egyre mélyebbre süllyed.  Nemrég 80 villamos motorvonat beszerzésére irányuló keretmegállapodás megkötését tervezte a MÁV-START, de kiderült, hogy ebből a beruházásból most így nem lesz semmi. A cég szerint a módosítandó kiírásban már 95 jármű fog szerepelni.

Irigykedve nézhetjük a román és lengyel vasúti fejlesztéseket

2023. november 1.

Hírek

Miközben a magyar vasút csendben lerohad, a paksi atomerőművi kiszállás miatt kegyvesztett Siemens lefújt mozdonytendere miatt tovább öregszik a hazai gördülő állomány amúgy is matuzsálemi átlagkora, és Lázár János fejetlen kapkodása is csak ront a MÁV helyzetén, a V4 szomszédok a vasúton is elhúznak mellettünk.

Magyarország kétszer annyit költ éghajlatromboló közúti fejlesztésekre, mint a környezetbarát vasútra

2023. szeptember 19.

Hírek

Magyarország az elmúlt három évtizedben több mint kétszer annyit költött a közúti fejlesztésekre, mint a vasúti infrastruktúra korszerűsítésére – erre mutat rá a Wuppertal Institut és a T3 Közlekedéskutató Intézet új jelentése, amely a Greenpeace megbízásából készült. Az elemzés szerint 1995 és 2021 között Magyarország 22,9 milliárd eurót fordított az utakra, ezzel szemben a vasúti… Tovább »

Tiborczék és a NER lovagok zuglói gigabiznisze vs. likvidált budapesti vasútfejlesztések

2023. szeptember 11.

Hírek

Végülis “csak” több százezer ember életét könnyítették volna meg a Lázár Jánosék által lefújt elővárosi vasutat és a HÉV-eket érintő fejlesztések, az új NAV központon viszont az Orbán vej Tiborz körei több tucat milliárdot fognak keresni, a Zuglóba költöztetett mostani NAV épületek elkótyavetyélésén pedig majd mások (vagy ugyanazok) keresnek mesés vagyonokat. Tudni kell, mi a… Tovább »

Lázár János elüldözi a vasútfejlesztési szakembereket. Tízből kilencen már távoztak

2023. szeptember 9.

Hírek

Kaotikus viszonyok alakultak ki a magyarországi közlekedés irányításában, amióta Lázár János miniszterként 2022. december 1-jétől átvette a terület vezetését. A szakemberek tömegesen hagyják el a területet, leállt a vasútfejlesztési projektek tervezése, az intézményrendszer leépült, a MÁV-vezetőknek a sajtóban üzenget a miniszter az egyre gyakoribbá váló műszaki problémák miatt.

Adhatjuk olcsón a vonatjegyet, de a romos járműparkkal nem tudunk új utasokat bevonzani

2023. július 5.

Hírek

A hazai vasútfejlesztésben új szemléletmódra van szükség. Hosszú távon tovább kell lépni a meglévő pályák toldozásán és csatlakozni kell a nagyívű európai projektekhez. A hasonló helyzetű országok már rég nem a 160 km/h-s sebesség elérésén dolgoznak. Nálunk a járműállománynál már az is kérdéses, hogy az idei szezont hogyan vészeli át a MÁV.

17 milliárdos titkos vasúti mutyi Mészáros Lőrincnek

2023. május 6.

Hírek

17000 millió forint többletforrást biztosítana a kormány a GSM-R nevű vasúti informatikai beruházásra, miközben csökkentené a műszaki tartalmát – írta a Szabad Európa. A lap szerint az uniós operatív programból is kivennék a projektet, azaz uniós helyett tisztán saját forrásból valósítanák meg.