Hirdetés

Együttműködést kötött a Tudatos Vásárlók Egyesülete és a MediaMarkt, hogy a független, nemzetközi labor-hálózatban végrehajtott teszteket a vásárlók közvetlenül a műszaki áruházlánc webáruházából is elérhessék, ezzel is segítve döntésüket.

A műszaki cikkek többségének beszerzése a fogyasztóktól alapos utánajárást igényel, főleg a magasabb értékű termékek esetén. Ennek időtartamát lerövidíti, ha már a keresést is megbízható információk alapján indítják el. Magyarországon a Tudatos Vásárlók Egyesülete (TVE) 2017 óta teszi közzé a nemzetközi ICRT hálózat vizsgálatainak eredményeit, amelyeket a MediaMarkt vásárlói a webáruház felületén indított edukatív oldaláról pár kattintással közvetlenül elérhetnek.

“Az együttműködéssel szeretnénk elérni, hogy gyártóktól független teszteredményeink azokat a vásárlókat is segítsék a döntésben, akik eddig a kedvezményes ajánlatok között, főként előzetes márkaismeretükre hagyatkozva próbálták megtalálni a számukra megfelelő műszaki cikkeket. A MediaMarkt segítségével pedig egyenesen a webáruházból juthatnak el a tesztekhez” – ismertette az együttműködés célját Haraszti Anikó, a Tudatos Vásárlók Egyesülete fogyasztóvédelmi szakértője.

A Tudatos Vásárlók által publikált tesztek függetlenségének biztosítéka, hogy a kiválasztott termékeket minden esetben anonim módon, kiskereskedőktől vásárolják, a tesztelés azonos szabvány szerint, ellenőrzött, laboratóriumi körülmények között zajlik. Nem tesztelnek prototípusokat, sem pedig ingyenes termékmintákat. Az eredményeiket a kereskedők, a forgalmazók és a gyártók nem befolyásolhatják, a kizárólagos mérce a mutatott teljesítmény.  A MediaMarkt és a TVE együttműködése hozzájárul, hogy már a tájékozódás során segítse a vásárlókat az egyéni igényeiknek legmegfelelőbb műszaki cikk kiválasztásában. A Tudatos Vásárló Tesztekben ugyanis az ár és az összteljesítmény mellett a vevők számára fontos szempontok szerint is szűkíthető a termékkínálat, míg a részletes kereséssel egyszerre több szempont, márkák, terméktípusok szerint is szűrhetők a különböző termékek. Az így kapott értékelő táblázatban már csak a számukra megfelelő készülékeket kell összehasonlítaniuk az érdeklődőknek. A tesztek segíthetik a vásárlókat abban, hogy valóban tartós jó ár érték arányú készülékeket válasszanak. Rámutatnak arra, hogy minden árkategóriában megvannak a kiemelkedően jól vagy rosszul teljesítő termékek, hogy már alacsonyabb árkategóriás, vagy kevésbé ismert márkák között is jó teljesítményű termékekre bukkanhatnak.

A legjobb nemzetközi tesztek Magyarországon is

Az International Consumer Research & Testing (ICRT) 1990-ben létrehozott, egységes sztenderdeket követő termékteszteléssel foglalkozó szervezet. A célja az, hogy megalapozott információkkal segítse a vásárlókat. A hálózat fogyasztóvédelmi szervezeteket fog össze Európából és a világ minden tájáról. Minden tagja reklámmentesen, gyártóktól, kereskedőktől és politikai pártoktól függetlenül működik. A tesztek részletes eredményeit kizárólag az ICRT-hez tartozó szervezetek publikálhatják saját, erre a célra kialakított felületükön. A hálózat magyarországi tagja a Tudatos Vásárlók Egyesülete, amely a www.tesztek.tudatosvasarlo.hu weboldalon teszi közzé magyarul a nemzetközi vizsgálatokban megszerzett részletes, fogyasztói szempontok mentén rendszerezett eredményeit, valamint a nálunk is kapható termékek – teszt publikálásának időpontjában aktuális – átlagos fogyasztói árát. A TVE tesztjei olyan vizsgálatokra alapoznak, melyekben nem csak műszeres méréseket végeznek, hanem ki is próbálják, felhasználói oldalról is értékelik az adott árucikkeket.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás