Hirdetés

Kísérleti jelleggel óránként 130-ról 140 kilométerre emelték a sebesség felső határát az A1-es (Bécs-Salzburg) osztrák autópálya két szakaszán, összesen 120 kilométeren.

Augusztus 8 tól az alsó-ausztriai Melk és Oed közötti 88 kilométeres szakaszon, valamint a felső-ausztriai Haid és Sattledt közötti 32 kilométeres szakaszon lehet gyorsabban menni az eddiginél, mindkét menetirányban. A próbaidő egy évig tart, ezalatt mérik a levegőszennyezettséget, a zajártalmat, a valós átlagsebességet és a balesetek arányát, ezek alapján döntenek a "Tempo 140" esetleges végleges bevezetéséről.

Az APA osztrák hírügynökség jelentése szerint a kísérleti jelleg miatt a hatóságok elnézőek lesznek a megemelt sebességhatárt kis mértékben túllépő autósokkal, így – legalábbis Felső-Ausztria területén – elvileg akár 159 kilométeres sebességet is büntetlenül meg lehet úszni. Az APA számítása szerint amúgy a leghosszabb részszakaszon, az Oed és a melki híd közti 44,6 kilométeren 88 másodpercet takaríthatnak meg a menetidőből az autósok az új csúcssebességgel.

A közlekedési minisztérium döntését a sebességhatár felemeléséről minden ellenzéki párt bírálta, mint a környezetre és az utazók biztonságára ártalmas "populista" intézkedést. Norbert Hofer szabadságpárti közlekedési miniszter viszont hangsúlyozza, hogy a 130 kilométeres sebességhatárt 1974-ben vezették be, azóta az autók tisztábbak és biztonságosabbak lettek.

Európában csak két másik országban, Lengyelországban és Bulgáriában megengedett a 140 kilométeres sebesség autópályán, a legtöbb helyen a 130 kilométer/óra a felső határ, sőt nyolc országban csak 120, Németországban pedig van, ahol nincs kötelező felső határ, de ajánlott a 130.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás