Hirdetés

Az Észak-Karolinai Állami Egyetem kutatói megvizsgálták, valójában mennyire zöldek az elektromos rollerek, amelyeket a városi közlekedés környezetbarát alternatívájaként tartanak számon. Kiderült, hogy nem a sokat emlegetett, fosszilis üzemanyagból nyert elektromossággal van a probléma, hanem azzal, miből készülnek ezek az eszközök, és hogyan hozzák-viszik őket.

A kutatás során megvizsgálták a rollerek egész élettartamát, nemcsak a működésüket, és kiderült, hogy a fő bűnösök azok az anyagok, amelyekből ezek az eszközök készülnek, főképp az alumínium, valamint azoknak a járműveknek a károsanyag-kibocsátása, amelyek összegyűjtik, a töltőhelyre viszik, majd megint kiszállítják a városokba ezeket a rollereket– írja a The Verge.

Összességében a rollerek még mindig jobb megoldást jelentenek, mint az autók: mérföldenként 200 gramm szén-dioxid kibocsátásáért felelősek akkor is, ha számításba vesszük az egész élettartamot és az elektromos áram fosszilis forrásait. Egy autónál ez a kibocsátás még mindig a kétszerese, viszont érdemes megjegyezni, hogy az emberek gyakran nem autók helyett választják az elektromos rollert, hanem tömegközlekedés vagy biciklizés kiváltására.

Ezeknél azonban már jóval magasabb az egy főre jutó kibocsátás akkor, ha az illető rollerezik inkább. Statisztikák szerint az Államokban mindössze egyharmada azoknak a rolleres utaknak az aránya, ami autós közlekedést vált ki – a többi mind sokkal zöldebb közlekedési módszert cserél le az elektromos eszközök javára.

A 24.hu szerint a kutatók azt is kimutatták, hogy az USA-ban a rollerek töltésére használt elektromos áram 63 százaléka fosszilis forrásokból érkezik, de ez mindössze az eszközök kibocsátásának 5 százalékát adta, így elenyészőnek mondható. Sokkal nagyobb a baj a rollerek elkészítésével és azzal, ha zöldebb közlekedési módokat váltunk ki velük.
Nyitókép: Helsinki e-roller csendélet. Kép: Sarkadi Péter greenfo.hu

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás