A magyarok harmada rendszeresen vásárol olyan terméket, amelyre nincs szüksége, az előre nem tervezett, impulzusvásárlásokat legtöbbször az üzletben kihelyezett termékek, akciók váltják ki – derül ki a Generali Biztosító Zrt. legfrissebb, egész országra kiterjedő reprezentatív kutatásából.
Az impulzusvásárlás a budapestiekre, a nőkre és a 40 év alattiakra jellemző leginkább. A legtöbb válaszadó tudatos vásárlónak gondolja magát, ez azonban leginkább a tartós fogyasztási cikkek, mint például az okostelefon, az autó vásárlására igaz, ahol körültekintőbben választanak.
Átlagos vásárláskor legtöbben az ár-érték arányt veszik figyelembe: a lakosság csaknem felénél ez a legfontosabb szempont, 25 százalékuk az akciós termékeket keresi, míg a vásárlók mindössze 17 százaléka veszi mindenből a legolcsóbbat.
A felmérésből kiderült, hogy tízből csaknem heten dobtak ki élelmiszert az utóbbi egy hónapban, tízből egy ember pedig ezt hetente többször is megteszi. A közlemény szerint a tudatosságon a ruhavásárlásnál is kellene javítani, ugyanis a lakosság csaknem 60, a rendszeres impulzusvásárlóknak pedig közel 80 százaléka vásárolt az elmúlt évben olyan ruhadarabot, amit végül csak egy-két alkalommal viselt.(MTI)
Élelmiszerhulladékaink felét elkerülhetnénk
Egy átlagos magyar fogyasztó évente 33 kg élelmiszert dob ki csak azért, mert a nem megfelelő tárolás miatt megromlott, vagy csak mert feleslegesen vásárolta meg – derült ki a Noguchi Porter Novelli összeállításából. Ha pazarlást sikerülne kiküszöbölni, egy négytagú család évente akár 50 ezer forintot is megspórolhatna.
Mint írták, globálisan az emberi fogyasztásra megtermelt élelmiszer egyharmada, évente mintegy 1,3 milliárd tonna végzi hulladékként vagy megy kárba. Az ENSZ mezőgazdasági szervezete, a FAO adatai szerint a világ tehetős országaiban évente keletkező élelmiszerhulladék mennyisége (222 millió tonna) nem sokkal marad el Afrika szubszaharai térségének teljes éves élelmiszertermelésétől (230 millió tonna).