A rovat kizárólagos támogatója

A jelenlegi városvezetés zászlóshajójának tartott belvárosi rekonstrukciós program egyik eleme az Eger patak medrében kiépített kerékpárút. Már csak a vízibiciklik hiányoznak.

Elevenítsük csak fel, (ha már így esett egy kis eső és máris elöntötte a víz a kerékpárutat), hogy kik voltak akik időben szóltak.

Kezdjük a civilekkel:
– A patak állami tulajdon, a város bérlője lesz a területnek. A vízügyi engedélyeket az Észak-magyarországi Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság adja ki. A Közlekedési Hatóság közlekedésügyi szempontok alapján dönt. Környezetvédelmi szempontok alapján a Bükki Nemzeti Park Igazgatósága (BNPI) adhat véleményt, de kikérhetik más civil szervezetek véleményét is. Az egyeztetéseken sem a civilek, sem a BNPI nem értett egyet a tervekkel. Oláh György, az említett Bringaút Egyesület elnöke szerint a terv ellentmond a józan észnek és a kerékpáros közlekedés elemi szempontjainak. Korábban kikérték a véleményem a Mocsári Lajos utcai és a Deák Ferenc utcai bicikliút kapcsán is, itt azonban nem. – A pénz beszél, a civil meg csak ugat! – mondja.

A többi civil szervezet is úgy látja, bár meghallgatták őket, de nem ért semmit a tiltakozásuk. A Kaptárkő Természetvédelmi és Kulturális Egyesület munkatársa, Szitta Emese is értetlenségének adott hangot.
– Most jelent meg a kiadványunk az Eger-patak élővilágáról – mondta. – Több mintavételt végeztünk, amiből kitűnik, milyen védett fajoknak biztosít élőhelyet a patak. Eger egyetlen észak-déli ökológiai folyosójának területe csökkenne, sérülne a védett fajok élőhelye.
(Innen idéztünk, bővebben ide kattintva olvashatnak olvasóink a témában)

Egyetlen érdemben, hitelesen és következetesen a patak érdekében és a közpénzek elherdálása ellen pártként a Lehet Más a Politika emelt szót:
A rehabilitációs elemek között szerepelt a patakmeder kikövezése és átalakítása a kerékpárút mentén elmarad, kiesik. Ez azt jelentheti, hogy a kerékpáros út kisebb védelemmel kell beérje, vagyis olyan talajra épül ami könnyebben ázik át, és egy hidegebb tél sok faggyal hamar megrongálhatja az utat. Ez, ha belegondolunk, folyamatos javítást és ráfordítást követel a fenntartótól. Az év elején kértem egy információt az Egri Városfejlesztési Kft. munkatársaitól, hogy meg tudják-e mondani, hogy az Eger-patak medrébe tervezett kerékpárút mennyibe kerülne. A válaszból kiderül, hogy az árva közi hídtól a Megyeházáig nyúló szakasz szőröstűl-bőröstűl 83.326.000 Ft, melyhez 70.827.000 Ft vissza nem térítendő támogatás kapcsolódik. Nem világos, hogy ez összesen 83 millió vagy 153 millió, mint ahogy az sem világos, hogy a rekonstrukciós tervekben NEM szereplő Árva köztől északra külön tervezett lehajtó szerepel-e az összegben…

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás