Hirdetés

Miközben az európai nagyvárosok Oslótól Tiranáig, Madridtól Moszkváig a belváros forgalomcsillapításán és élhetőbbé tételén dolgoznak, Budapest V. kerületében a ’70-es évek szemléletmódja uralkodik. A kerület polgármestere büszke arra, hogy 2014 óta 145 új felszíni parkolóhelyet sikerült kijelölniük, és célja ezek számának további növelése.

"43 centi széles járda, parkoló autók mindenhol – megnyitották a felújított Reáltanoda utcát" – írja a Közlekedő Tömeg csoport a közösségi oldalán.

A Reáltanoda utca felújítása a „A Jövő Városa” fejlesztési program III. ütemeként zajlott, de úgy tűnik, hogy a tervezőknek nem ugyanaz jut eszébe a jövő városáról, mint az európai nagyvárosoknak. Ahogy írják, világszerte az a tendencia, hogy csökkentsék a belvárosok autóterheltségét,  ehhez képest "az V. kerület polgármestere büszke arra, hogy 2014 óta 145 új felszíni parkolóhelyet sikerült kijelölniük, és célja ezek számának további növelése"

Az egyesület szerint a néhány éve még fontos szempont, hogy a gyalogos és kerékpáros közlekedés feltételeit javítsák, mára semmivé lett. Ahogy írják, álláspontjuk szerint "a belváros értékes közterületei az embereket kell, hogy szolgálják, nem az autókat."

A Reáltanoda utca felújításának eredményéről kifejtik, hogy mintapéldája annak, hogyan nem érdemes közteret felújítani, és hogy az elfogadható szélességű járdák, kevesebb autó, kerékpáros kétirányúsítás, néhány fa, padok, kerékpártámaszok – ezek mind sokkal többet adnának a díszburkolatnál. 

A konkrét probléma az, hogy a szép felújított járda önmagában sem túl széles, de a járda egy szakaszára telepített oszlopok miatt ez egyes helyeken mindössze 43 centire szűkül. Itt a szimpla gyalogosforgalom sem lesz egyszerű, de ahogy írják, mondjuk babakocsival már nem nagyon kell majd próbálkozni. A csoport azt is kiemeli, hogy semmi nem utal arra, hogy a parkolási rendet megváltoztassák az utcában: tehát feltehetően a felújított Reáltanoda utca Magyar utca és Szép utca közötti szakaszán továbbra is mindkét oldalon engedélyezett lesz a parkolás, ami tovább csökkenti a járda felhasználható szélességét.

A csoport azt javasolja, hogy az átadásig mentsék, ami menthető: az egyoldali parkolás bevezetésével és az oszlopok, pollerek eltávolításával – ha nem is ideális, de – valamelyest javítató lenne a helyzet. Via magyarnarancs.hu.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás