A Kisalföld szerint az acélcsövek milliós károkkal járó vízi baleseteket okoztak, ezért a rendőrség határrendészetének kezdeményezésére megkezdődtek az előkészületek a Fertő tóban lévő egykori vasfüggöny utolsó darabjainak az eltüntetésére.
Gáncs Gábor, a munkálatokat koordináló Fertő Tavi Vízi polgárőr Egyesület elnöke a lapnak részletezte: a Fertő tóban is voltak határjelző oszlopok, tíz centiméteres átmérőjű acélcsövek, amelyek 4-5 méteres magasságra álltak ki a vízből. A rendszerváltáskor ezeket nem eltávolították, hanem az adott vízálláskor egyszerűen derékban levágták.
A vízszint akkor alacsony volt, mert idővel e félbevágott csövek a Fertő felszíne alá kerültek, s így számos, milliós károkkal járt vízi balesetet okoztak. A mostani munkában a győri speciális vízi mentők, s a nemzeti park munkatársai is részt vettek.