Az LMP – Magyarország Zöld Pártja szerint a kormány által bevezetett bérletek azért rossz konstrukciók, mert nem lehet igénybe venni azokkal a városi közösségi közlekedési eszközöket, ami nem segíti a közösségi közlekedésre való átállást.
Tarnai Richárd főispán szerint óriási előrelépés a vármegyei és országos havi bérlet bevezetése, ugyanakkor e optimizmus a valósággal nagyon csekély mértékben találkozik. Ugyanis a klímabérlet elsődleges szerepe az, hogy legyen olcsó, és az embereknek megjöjjön a kedve az autókat hátrahagyni és a közösségi közlekedést használni. A teljes árú vármegyebérlet 9450 forintos áron lesz kapható, az országbérletért pedig 18 900 forintot kell fizetni.
Az LMP – Magyarország Zöld Pártjának klímabérlete 5 ezer forint lenne, és azzal használni lehetne az összes tömegközlekedési eszközt.
A kormány által bevezetett bérlet használata a gyakorlatban azt jelent, hogy ha valaki például Székesfehérváron él, de Budapesten dolgozik, akkor havonta ki kell fizetnie az országbérletet 18,900 forintért, a BKK bérletet 9,500 forintért és a fehérvári bérletet is 7,000 forintért. Így összesen 35,400 forintjába kerül a havi közlekedése.
Az LMP – Magyarország Zöld Pártja elvárja a kormánytól, hogy korrigálja az országos, és a megyei bérleteket úgy, hogy azok érvényesek legyenek a városi közösségi közlekedésre is, és állapítsanak meg egy jóval kedvezőbb árat, mert csak így érhetjük el, hogy kevesebben válasszák az autót.
LMP sajtóközlemény