A rovat kizárólagos támogatója

Napjainkban már elképzelhetetlen, hogy milyen is volt a világ, mikor még nem léteztek webáruházak. Persze most is szeretünk bizonyos dolgokat magunk elintézni, megvenni vagy éppen visszavinni, de tény, hogy mióta léteznek webshopok azóta minden sokkal könnyebb. Jó, a vásárlási kedvünk is megnőtt, hiszen egyre jobban fogyasztó társadalommá nőttük ki magunkat és a webáruházak csak a felgyorsult világhoz alkalmazkodtak, de a realitás azt mutatja, hogy a webáruházas vásárlás sok terhet levesz a vállunkról.

Kezdjük ott, hogy a webáruházak megjelenése előtt rengeteg időnkbe és energiánkba került, hogy felkutassunk egy-egy terméket. Főleg, ha az ára is számított, akkor nem volt mit tenni, boltról-boltra kellett járni, hogy megtaláljuk a legolcsóbbat. Ma már elég csupán néhány kattintás és a net adta lehetőséggel tudjuk összehasonlítani az árakat, plusz még egy kattintás és már a bevásárlókosarunkban is van a termék, és ha mindez nem lenne elég, 1-2 nap, és ha úgy akarjuk, a futár a küszöbünkig hozza az árut. Gyors, egyszerű és ráadásul környezettudatosabb megoldása ez a vásárlásnak.

Kevesebb autó okozta szmog
Azzal, ha neten vásárolunk időt, pénzt és üzemanyagot is spórolunk, hiszen ha nem akarunk gyalog megtenni több kilométert, nagy valószínűséggel autóba ülünk azért, hogy megvegyük, amit kell. Tudni véljük, hogy az autó használatával a környezetet is szennyezzük, és bár jogos lehet a felvetése annak, hogy jó-jó, de a futár is autóba vagy robogóra ül azért, hogy mi kényelmesen átvehessük otthon a terméket, ameddig ő egy nap alatt több címet is bejár, addig mi lehetséges, hogy boltról-boltra járunk a termékért, miközben az autó kipufogója meg csak pöfögi ki magából a káros gázokat. Szmog és légszennyezés – ha belegondolunk, az internetes vásárlással egy mikrolépést tehetünk azért, hogy ezekből kevesebb legyen.
Ugyanakkor ne feledkezzünk meg arról sem, hogy amikor az interneten vásárolunk, legtöbbször több dolgot is veszünk egyszerre, így ahelyett, hogy mindent máshonnan szereznénk be, megpakoljuk a virtuális bevásárlókocsinkat, aminek tartalmát egyszeri szállítással hoznak haza nekünk.

Kevesebb energiafogyasztás
Sokan nem számolnak vele, de egy fizikai bolt működtetéséhez rengeteg energia kell. Nemcsak az üzlethelyiség folyamatos fűtése, világítása és a klímaberendezések fogyasztanak sokat, de a polcok folyamatos feltöltésével járó erőforrások igénybevétele is. Az online rendelés esetén általában olyan raktárból kapjuk az árut, ahol ezeknek csak a töredékét veszik igénybe, így megint egy pont a környezettudatosabb internetes vásárlás mellett. A webáruházak üzemeltetése szintén energiát igényel, de ez lényegesen kevesebb, mint amit egy fizikai üzlet igényel. Ráadásul egy jó webáruház készítő, a programozásnál akár az energiafogyasztást is csökkentheti.

Kevesebb nem lebomló hulladék
Kardinális kérdés az ökovásárlás szempontjából, hogy mibe van csomagolva a megvásárolt termék. Ma már rengeted webáruház figyel arra, hogy a legkisebb termékük is a lehető legkörnyezetbarátabb módon legyen csomagolva. Az újrahasznosított kartondobozok, a légpárnázott öko-öntapadós borítékok és az esetek többségében 100%-ban lebomló töltőanyagok még környezetbarátabbá teszik az internetes vásárlást.
Viszont, ha betévedünk egy boltba, vegyünk bármit is, nagyobb valószínűséggel landol nejlonzacskóban a termékünk, mint egy internetes bolt esetében. Persze tisztelet a kivételnek, hiszen sok üzlet tesz már ezért is, hogy más legyen: a pénztárak mellett választhatsz papír és műanyag szatyrok közül is.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás