Nem szerepel a 3-as metró és a kisföldalatti felújítása a 2014-2020-as uniós projektlistán, amely a 7 év meghatározó közlekedési fejlesztéseit tartalmazza. Pedig a kormány uniós pénzekből költött a projektek előkészítésére. A KEOP-támogatásokból jut viszont több vasúti fejlesztésre és a Szeged-Hódmezővásárhely villamosvonal kialakítására. Visszaköszön a nyári Tarlós-Lázár csörte.
Nem szerepel az uniós projektlistán a 3-as metró felújítása; a kisföldalatti, azaz az 1-es metró korszerűsítése; valamint a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötése sem – írta tegnap az Index. A listát november végén tették közzé a Magyar Közlönyben (a 16251. oldaltól).
Ez azt jelenti, hogy bár a kormány áldozott a három projekt előkészítésére uniós forrásból, a 2020-ig tartó uniós támogatási ciklusban nem szerepelnek a közlekedési fejlesztések között. Az előkészítés azért volt fontos, hogy az uniós pénzek megnyílása után gyorsan, 1-2 éven belül elindulhassanak ezek a fejlesztések.
Tehát lényegében Lázár János győzött a nyár elején kisebb vihart kavart vitában, ami közte és Tarlós István – azóta újraválasztott – főpolgármester között alakult ki, miután a Miniszterelnökséget vezető miniszter több fővárosi közlekedési projektet, köztük a 3-as metró többször elodázhatatlannak nevezett felújítását is kihúzott az uniós támogatási listáról. Tarlós akkor erősködött, visszaszólt, kétségbe vonta Lázár mindenhatóságát, végül – úgy tűnik – mégis a miniszter preferenciáit tükrözi vissza a választás után két hónappal hivatalossá vált lista. A 2014-2020-as projektlistán szerepel például a Hódmezővásárhely és Szeged közötti villamosjárat megvalósítása