Hirdetés
Forrás: euronews

A francia közlekedési miniszter szerint ezzel lehetne csökkenteni a légi közlekedés hozzájárulását a klímaváltozáshoz, valamint a társadalom szegényebb rétegeinek is elérhetőbbé tehetnék a repülést.

Franciaország most támogatókat keres javaslatához az Európai Unió többi tagállama között, de nehéz dolga lesz, főleg a légi szállításra nagyban támaszkodó szigetek és a turizmusból élő közösségek miatt – írja az Euractiv.   Clément Beaune francia közlekedési miniszter azt írta, Franciaország célja, hogy vitát indítson egy társadalmilag igazságos és a környezetvédelem szempontjából is fontos kérdésben, ami a repülőjegyek árát illeti.

Ez nem arról szól, hogy megtízszerezzük a repülőjegyek árát. Miért? Mert vannak emberek, akik egész életükben csak egyszer repülnek, akiknek nincs pénzük rá. A repülés egyben a szabadságról is szól, nem lehet csak a gazdagok kiváltságos szállítási módja – mondta Clément Beaune francia közlekedési miniszter.

Ha sikerült támogatókat találnia, az főleg a fapados légitársaságokat érintheti negatívan. A témáról szó lesz az EU közlekedési minisztereinek szeptember 21-22-én tartandó informális találkozóján Barcelonában.

Az EU-ban vannak támogatói és ellenzői is az ötletnek

Néhány EU-s hivatalnok név nélkül azt mondta, hogy Hollandia és Belgium támogatja a minimálár bevezetését, Ausztria pedig már korábban is tett erre javaslatot, de jogi akadályokba ütközött.

Minden, az árak lehetséges emelkedésével járó döntést tovább bonyolítja, hogy sokan félnek ilyen témát felhozni az európai parlamenti választások előtt. Már az is zsákutcába futott, hogy a légi közlekedés üzemanyagadójáról tárgyaljanak.

Az európai légitársaságok is ellenzik az ötletet. Az EU tagállamainak írt levelükben arra hívták fel a figyelmet, hogy a minimálár bevezetése jogellenes, az EU ugyanis törvényben garantálja számukra a szabad árszabást.

Nyitókép: Portó repülőtere 2022 kép: Sarkadi Péter greenfo

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás