A német pénzügyminisztérium annak a lehetőségét fontolgatja, hogy 50 %-nál kisebb részesedést magánosítana az autópálya-hálózatból.
A Der Spiegel emlékeztetett arra, hogy a 13 ezer kilométer hosszú német autópálya-hálózat az Egyesült Államok után a második leghosszabb a világon. A német hálózat tulajdonjogán a szövetségi kormány és a 16 szövetségi állam osztozik.
A hetilap rámutatott arra, hogy Wolfgang Schäuble német pénzügyminiszter még csak tanulmányozza a kérdést. A minisztérium szerint egyebek között a biztosítókat érdekelhetné az ügylet, mivel az jó megtérülést hozna számukra a jelenlegi, és vélhetően még egy ideig biztosan igen alacsonyan tartott kamatok mellett.
Arról nincs információ, hogy mekkora összegért adnák el a kisebbségi részesedést. A szövetségi állam évi csaknem 4 milliárd eurót szed be díjként a teherautók úthasználata után. Wolfgang Schäuble német pénzügyminiszter nagy vonalakban már felvázolta a magánosítás lehetőségét a parlament költségvetési bizottságában, és azt mondta, hogy a kormány fenntartja többségi részesedését, ha lesz magánosítás – írta a lap.
Németországban már többször felmerült az autópályák magánosításának az ötlete korábban, és biztos, hogy ha lesz is egyáltalán privatizáció, arra csak a jövő szeptemberi parlamenti választások után kerülne sor- írta az MTI.