Újrahasznosított alumínium dobozokból, söröskupakokból és persze gyártási hulladékból készítene autóipari minőségű alumíniumot a Jaguar Land Rover – mellyel negyedével csökkentené károsanyag-kibocsátását.
Akár 26 százalékkal csökkentheti az alumínium előállításával kapcsolatos károsanyag-kibocsátást az az új eljárás, amelyet a Jaguar Land Rover kutatói dolgoztak ki. Ennek során sörösdobozokból, alumínium kupakokból és az élettartamuk végére elért járművek alumínium karosszériájából hasznosítják újra a könnyűfémet. Ez önmagában nem újdonság, az viszont igen, hogy a folyamat végén kapott alumínium autóipari minőségű, azaz ismét autó gyártható belőle – legalábbis az első mérések erre engednek következtetni.
Az alumínium az egyik legszélesebb körben újrahasznosított anyag a világon, az USA-ban és Európában valaha gyártott teljes alumínium-mennyiség 75 százaléka a mai napig használatban van; az újrahasznosított alumínium mintegy 90 százalékkal kevesebb energia ráfordításával gyártható, mintha nyersanyagaiból készítenék a fémet.
Az autóipar alumínium hulladékát eddig egyéb termékek (konzervdobozok, kupakok stb.) gyártásában hasznosították, a Jaguar Land Rover mérnökei azonban újszerű elkülönítési technológiákat alkalmazva képesek voltak első osztályú alumíniumot visszanyerni a hulladékból.
A cég egy kétmillió fontos (770 millió Ft) projekt keretében valósítja meg az újrahasznosítási projektet, amely azonban nem az első ilyen irányú erőfeszítése a vállalatnak: 2013 óta mintegy 360 ezer tonnányi, gyáron belül keletkezett alumínium hulladékot használtak fel újra a karosszériák gyártásában-írta a vezess.hu.