A világ nagy európai és amerikai autógyártói egymás után módosítják az elektromobilitási terveiket. A már kínai tulajdonban levő Volvo most bejelentette, hogy lemond arról a céljáról, hogy 2030-tól már csak elektromos autókat adjon el.
Az új cél az, hogy 2030-ra a Volvo eladásainak legalább 90 százalékát a plug-in hibridek és a kizárólag akkumulátoros elektromos modellek tegyék ki. A fennmaradó részt a belsőégésű motorral szerelt mild hibridek teszik majd ki.
Hiszünk abban, hogy a jövő elektromos, ugyanakkor egyértelmű, hogy az elektromos autókra való áttérés nem lineárisan zajlik majd, az ügyfelek és a különböző piacok eltérő sebességgel haladnak az átállással – mondta Jim Rowan, a Volvo vezérigazgatója
A Volvo nem az első gyártó, amelyik eláll korábbi terveitől, miután az elektromos autók iránti kereslet növekedése alaposan csökkent Európában, főként azért, mert olyan országok, mint Németország és Svédország megszüntették vagy csökkentették az autók megvásárlásához nyújtott állami támogatásokat. Ez arra késztette a gyártókat, például a Mercedest vagy a Volkswagent, hogy csökkentsék elektromos autós ambícióikat.
Kiszámolták, hány villanyautót kellene eladniuk a nagy autógyártóknak
Kapcsolódó podcastunk: Zöld hét 2024/15 Egyre messzebb Párizstól. Irreális álom a magyar olimpia
Beton és Balaton, az ezer sebből vérző Balatoni Vízparti Terv és a csopaki kikötő. Luxuslakóparkok és a felmelegedő tó. Mit kellene tenni azért, hogy a Duna minél inkább fürdésre alkalmas legyen? Mitől fenntartható egy olimpia? Mit tanulhatna Párizstól Budapest? Mennyire irreális álom a magyar olimpia? Óriási bajban az akkuipar, amire a magyar jövő épülne. Zsákutcás túltolt orbáni akkumulátoripar és a sivatagosodó Debrecen. Mitől tort az orbáni e-autótámogatási rendszer? Kiszáradó alföldi folyóink: vésztározók helyett a talajban őrizzük meg a vizet. A kínai modell bedönti Magyarországot? Győrffy Balázs személyében egy agresszív politikai gengszter távozik a közéletből. Az LMP a Fidesz fiókpártocskája lett. Kell-e Magyarországon valódi zöld párt? Milyen a hatékony zöldpolitika? Vitézy Dávid kontra Lázár János és a behalt MÁV. Ezek hírháttér podcastunk mai fő témái.