Hirdetés

Most nem éppen olyan jó elektromos autót gyártani, a műfaj nagyjai, a Tesla, a Rivian és a Lucid is folyamatosan építik lefelé a munkavállalókat.

A cég az elmúlt hónapokban számos dolgozóját elbocsátotta
Az alapítónak ez volt a második nekifutása az elektromos autók gyártásának. Az első próbálkozása, a Fisker Automotive 2012-ban ment csődbe.
A 2016-ban indított második nekifutás tavaly nyáron kezdte el szállítani az első modelljét, az Oceant, éppen akkor, amikor elkezdett csökkenni az elektromos autók iránti kereslet.
Mostanra felélték a tőkéjüket, a hiteleket pedig nem tudták törleszteni, ezért a cég csődöt jelentett.

A Fiskert a dán Henrik Fisker autótervező alapította, aki korábban a BMW-nél és az Aston Martinnál dolgozott. Az első próbálkozása az elektromos autó gyártással 2012-ben csődölt be, leginkább az akkumulátorok beszállítójával való problémák miatt. A Fisker a 2016-os második nekifutásra egymilliárd dollárt gyűjtött össze befektetőktől, majd 2020-ban tőzsdére került a cég.

Az első modelljüket tavaly nyáron mutatták be, az Ocean egy elektromos crossover, de nem igazán lett sikeres, rengeteg műszaki probléma sújtotta. 18 ezer darabot hívtak vissza a motorteljesítmény elvesztésének veszélye miatt, további 11 ezret pedig a műszerfalon lévő jelzőfények és ikonok okán, melyek nem feleltek meg a hatósági előírásoknak, derül ki a vezess.hu cikkéből.

A Forbes szerint a Fisker értékét egykor 8 milliárd dollárra (2938 milliárd forint) becsülték, de az elektromos autók iránti csökkenő kereslet és a sok problémával küszködő termékek miatt az elmúlt évben meredeken esett a cég értéke. A csődöt elkerülendő a Fisker potenciális vevőket keresett, állítólag négy autógyártóval is tárgyaltak a felvásárlásról. Tavaly két másik elektromos autókat gyártó cég, a Lordstow Motors és az Arrival is bezártak.

A jelenlegi gazdasági környezetben nehéz elektromos járművet gyártani, olyan iparági nagyágyúk, mint a Tesla, a Rivian és a Lucid is mind leépítik a munkaerőt, annyira szorongatja őket a visszaeső kereslet. Ennek a hatását egyébként a magyarországi akkumulátorgyárak is érzik.


Felépítették az akkugyárat 680 milliárdból, aztán most kirúgják a munkásokat, mert nem fogynak a villanyautók. Még nagyobb a baj a magyarországi akkugyártásban, mint eddig tudtuk. Vajon hosszútávon is zsákutca az orbáni akkuipari gyarmatosítása?

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás