Hirdetés
Forrás: hvg.hu

Közzétette a MÁV-csoport a Budapest-bérletek, valamint a vármegye- és országbérletek felhasználási szabályait március 1-től. Ennek apropóján tett közzé egy bejegyzést a közösségi oldalán Vitézy Dávid.

Vitézy Dávid szerint a budapesti utasok és közlekedési civil szervezetek határozott kiállásával megmentették a Budapest-bérletet.

Vitézy rögtön Facebook posztjának elején leszögezte, hogy “a budapesti utasok és közlekedési civil szervezetek határozott kiállásával megmentettük” a Budapest-bérletet. Szerinte a közlekedési miniszter és a főpolgármester a lájkvadász egymásra mutogatás helyett kénytelenek voltak asztalhoz ülni, megállapodni és végül fenntartani a tarifaintegrációt.

Ezután ismertette az új szabályokat. Szerinte óriási eredmény, hogy a Budapest-bérlet érvényessége továbbra is megmarad a HÉV-eken és a kék agglomerációs buszokon. Vitézy szerint annak, aki csak havi egyszer kimegy az agglomerációba vagy hosszabb vidéki utazást tervez, megéri megvenni a Pest vármegyebérletet (9 450 Ft/hó) vagy az Országbérletet (18 900 Ft/hó), mert ez is érvényes lesz a BKK összes járatán (kivéve a reptéri 100E-t).

Szerinte a diákok számára “óriási kedvezményt hoz az új rendszer”, hisz a Pest vármegyebérletek lényegesen olcsóbbak (945 Ft/hó), mint a korábbi Budapest-diákbérletek. Fontos újdonságnak tartja azt is, hogy visszaáll a korábbi rend, és az InterCity vonatok másodosztályán is helyjegy váltása nélkül lehet majd utazni Budapesten belül a BKK-bérlettel.

Megjegyezte ugyanakkor, hogy a jegyrendszer integrációja még elmaradt, továbbra is külön BKK-vonaljegy és MÁV-jegy kell Budapesten belül a különböző járatokra, de bízik benne, előbb-utóbb ezek teljes körű integrációjára is sor kerülhet.

“És persze azt se felejtsük el, hogy a kedvezményes, az eddiginél jóval olcsóbb új bérletrendszer nyomán várhatóan kieső körülbelül évi 20 milliárd forint bevételt az állami és fővárosi költségvetésnek vissza kell pótolni a MÁV és a BKK kasszájába, ha nem akarjuk, hogy az olcsóbb bérletek rosszabb szolgáltatási színvonalat okozzanak – erre a közlekedési szakmai közvéleménynek oda kell figyelnie a következő hónapokban” – zárta bejegyzését.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás