A nevelés, a szemléletformálás fontos szerepet játszik abban, hogy az embereket képessé tegye olyan módon együtt élni, hogy hozzájárulhassanak a fenntartható fejlődéshez.
Amellett, hogy a fenntarthatóságra nevelés felhívja a figyelmet a problémák összetettségére és dinamizmusára, kulcsfontosságú szerepet játszik abban is, hogy az emberek megértsék a fenntartható fejlődés mibenlétét, és ezt a tudást a hétköznapi gyakorlatban is alkalmazni tudják.
2019 november végén magyar nyelven is megjelent az ENSZ Európai Gazdasági Bizottságának (UNECE ) „Tanulás a jövőért – kompetenciák a fenntarthatóságra nevelésben” című kiadványa, amelyet a szervezet Fenntarthatóságra Nevelés Kompetenciái Szakértői Csoportja alkotott meg 2009–2011 között. A magyar kötet szerkesztője, Czippán Katalin részese volt ennek a hosszú nemzetközi folyamatnak. Ahogy a kiadványhoz készült előszavában is hangsúlyozza, „a gyors változások miatt egyre fontosabbá válik a múltban gyökerező és a helyben megszerezhető tudás továbbadása mellett a változások felismerése, előrejelzése, és azok ismeretében a szükséges változtatásokra, váltásokra való felkészítés, felkészülés.”
„Mindezt egy folyamatos párbeszédben, az érintettekkel és érdekeltekkel való közös alkotásban tudjuk megtenni családi, oktatási intézményi, települési, ország- vagy nemzeteken átívelő szinteken egyaránt.”
ITT: tanulás a jövőért (2 MB pdf.) vagy az OFI oldalán elérhető kiadványban a fenti megközelítés szellemében tanárok, nevelők, kommunikációs szakemberek szempontjából átgondolt, az UNESCO által is használt – a nevelő érti…; képes…; úgy dolgozik másokkal, hogy…; olyan, aki… – csoportosításban megfogalmazott kompetenciák találhatók.