A rovat kizárólagos támogatója

Bécs mindent megtesz azért, hogy lakosai autó helyett kerékpárral közlekedjenek. 2017 márciusától például akár 800-1.000 euróval is támogatná, ha egy család olyan új biciklit vásárol, ami szállítmányozásra is alkalmas.

Az osztrák fővárosban eddig is kiemelten kezelték a kerékpáros közlekedés ösztönzését, és mindent megtettek azért, hogy a bécsi családok autó helyett inkább kerékpárral közlekedjenek. Annak érdekében, hogy erre ne csak a szabadidőben és a munkába járásnál legyen lehetőség, idén különös hangsúlyt fektetnek a teherbringázás támogatására.

Első lépésként 2017 márciusától a magánszemélyek és kisvállalkozások teherbicikli-használatát támogatják. Ha a család új teherszállító kerékpárt vásárol, a Városháza a bringa árának felével, legfeljebb 800 euróval beszáll a költségekbe. Ha elektromos kerékpárról van szó, akkor ez az összeg 1.000 euróra növekszik. Ugyanez vonatkozik a cégekre is. A kérvényeket előre, de három hónapra visszamenőleg akár a vásárlás után is be lehet nyújtani.

A támogatást két feltételhez kötik: 

csak új biciklire vonatkozik,
és a járművet két évig használni kell, addig nem szabad továbbértékesíteni.

A város összesen 200.000 eurós keretet biztosít erre a célra. A cél az, hogy a családok otthon hagyják az autójukat, és helyette teherkerékpárral intézzék el a heti nagybevásárlást, a gyerekeket is ezzel hozzák el az óvodából vagy a játszótérről. Nagyobb kirándulásnál is praktikus egy ilyen járgány, bőven elfér benne az egész család holmija: a pléd, a piknikkosár, a játékok, a fürdőruha, akár még a kis házikedvenc is.

A város levegőjének tisztasága érdekében Bécs 2030-ig úgy szeretné átalakítani a városon belüli szállítmányozást, hogy azt széndioxid-kibocsátás nélkül lehessen megoldani. Maria Vassilakou, Bécs Város zöldpárti polgármester-helyettese és városfejlesztési, közlekedési és környezetvédelmi tanácsnoka szerint ebben például a teherkerékpárok elterjedése fontos szerepet játszhat. A városvezetés 2017-es közlekedési tervei alapján a városi, rövidebb távú szállítmányozást ezentúl teherautók és személygépkocsik helyett lehetőleg kerékpárokkal kellene végezni.

Egy német tanulmányra hivatkozva Vassilakou kiemelte, hogy a napi szállítmányozási feladatok 23%-át cargo bringával is meg lehetne oldani. A cargo kerékpárok idén központi szerepet játszanak Bécs életében, hisz 2017. március 20-21-én az osztrák fővárosban rendezik meg az Európai Kerékpáros Logisztikai Konferenciát.

Lenne mit ellesnie Tarlóséknak Bécstől

Lenne mit ellesnie Tarlóséknak Bécstől

Bécsben nyugodtan vehet egy nagy levegőt, hiszen Budapesttel ellentétben az osztrák főváros és környékének levegőszennyezettsége 2003 óta a felére csökkent. A város környezetvédelmi intézkedéseinek köszönhetően a szállópor értékét a 2016-os mérések alapján tartósan 40 µg/m3 alatt sikerült tartani. Ez azt jelenti, hogy Bécs tavaly immár 5. alkalommal végzett az Európai Unió által meghatározott határérték alatt. A légszennyezettségi mérések az 1970-es évek óta nem mutattak olyan kiváló eredményeket az osztrák fővárosban, mint 2016-ban. A környezetszennyezés révén kialakuló füstködös napok száma az Európai Unió szabályozása szerint ugyanis nem haladhatná meg az évi 35 napot, valamint a szennyezettség napi átlagértéke az 50 µg/m3-t. A tavalyi mérési eredmények szerint Bécs nemcsak megfelelt ezen uniós elvárásoknak, de ráadásul 13%-kal sikerült javítania a 2015. évi átlagán, amely már maga is pozitív rekordév volt ebből a szempontból. Így tavaly csupán 14 olyan nap volt Bécsben, amikor túl magas légszennyezettséget mértek a városon belül.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás