Hiteles széndioxid-kibocsátási adatokat az autókról! Get Real” Konferencia

A rovat kizárólagos támogatója

Dátum: 2020. február 05. - 2020. február 05.

Helyszín: Goethe Intézet, 1092 Budapest, Ráday utca 58.

Európában a széndioxid (CO2) kibocsátásáért körülbelül 27%-ban felel közvetlenül a közlekedés, és Magyarországon is hasonló ez az arány, azonban ez a kibocsátás jóval nagyobb, ha számításba vesszük a közlekedéshez szükséges egyéb tevékenységek (járműgyártás, útépítés, kőolajkitermelés stb.) kibocsátásait is. Mi több, az összes ágazat közül a közlekedés CO2-kibocsátás növekszik messze a leggyorsabban.

Ezért szervez nemzetközi konferenciát a Levegő Munkacsoport a Német Környezetvédelmi Segély szervezettel (DUH) és a brüsszeli székhelyű Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetséggel (T&E) közösen, amelyen azt vitatják meg, mennyire hitelesek a gépkocsik CO2-kibocsátásának gyári adatai, és miként lehet ezt a hitelességet javítani. A rendezvény az Európai Bizottság LIFE programja és a Magyarországi Goethe Intézet támogatásával valósul meg.

Az Európai Közösség 1993-ban írt elő először széndioxid-kibocsátási korlátot a személygépkocsikra. 2004-ben az egy gyártó által eladott autók kibocsátási átlaga nem haladhatta meg a 163 g/km-t, az idei évtől hatályos átlag pedig 95 g/km. Csakhogy az évek során kiderült, hogy a mérés manipulálható, és a mért kibocsátás ugyan csökkent, de a használat közbeni alig. Ahogy a Tiszta Közlekedés Nemzetközi Tanácsának szakértői megállapították, az ezredfordulón óvatos vezetéssel még hozni lehetett a széndioxid-kibocsátás hivatalos értékét, az utóbbi években ez már szinte lehetetlen volt. Ezért 2020-tól változik a prototípusok fogyasztásmérésének módszere, bevezetik a mindennapos használathoz közelebb álló WLTP-t.


Program
2020. február 5., szerda

09.40 Regisztráció
10.00 Köszöntő – Dr. Evelin Hust, a Magyarországi Goethe Intézet igazgatója
10.05 Bevezető – Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke
10.10 A konferencia témája: a fogyasztók jogai a hamis fogyasztási adatok tükrében – Isabell Merkle, Deutsche Umwelthilfe (DUH)
10.20 CO2-kibocsátási rés és autópiaci fejlemények az Európai Unióban – Axel Friedrich, a Német Környezetvédelmi Hivatal (Umweltbundesamt) Közlekedési Főosztályának volt vezetője
10.40 Kihívások Magyarországon. A CO2 résről, a kibocsátási jelölésekről és adóügyi eszközökről – Dr. Bendik Gábor környezetvédelmi szakjogász és Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport közlekedési témafelelőse
11.00 A NEDC-től a WLTP-ig, avagy az új CO2 kibocsátásmérési ciklus bevezetése és jelentősége – Florent Grelier, Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség (T&E) gépjármű-szakértője

11.20 Kávészünet

11.50 A szigorodó EU előírások hatása Magyarországon a gépjárművek CO2-és károsanyag-kibocsátására – Szabó Ádám kutató munkatárs, Közlekedéstudományi Intézet KTI
12.10 Egyeztetés alatt – … Pénzügyminisztérium
12.30 Hozzászólások, vita

12.50 Ebéd

13.50 A fogyasztóvédelem jogi lehetőségei az Európai Unióban – Karoline Borwieck, Geulen & Klinger ügyvédi iroda
14.10 Új lehetőségek a fogyasztóknak: hozzászólás az Európai Uniós fejleményekhez – Isabell Merkle, DUH
14.30 Városi terepjárók Magyarországon és az EU-ban – Kovács Levente reklámszakértő, kreatív igazgató, White Rabbit, Budapest

14.40 Kávészünet

14.50 Panelbeszélgetés – Hogyan csökentsük a CO2-kibocsátást Magyarországon?
15.30 Összefoglaló – Vargha Márton, Levegő Munkacsoport

A rendezvény regisztrációhoz kötött, kérjük, aki részt kíván venni, írjon GET-REAL tárgyú e-mailt a szego.judit@levego.hu címre január 31-éig
vagy ITT REGISZTRÁLJON >>>
A konferencia nyelve: magyar és angol, szinkrontolmácsolással

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás