Hirdetés
(X)

Az értékesítési terület nem a legkönnyebb munkák közé tartozik, de ha valaki jól csinálja, igen sokat tud hozni a konyhára. Ellenben, ha valaki ügyetlen, vagy szimplán csak rosszul választ területet, akkor könnyen érezheti úgy, hogy csak egy álmot kerget és beleszakad a munkába akkora fizetésért, amit mások egész napos semmittevéssel is megkereshetnek. 

A következő cikkben bemutatunk három összefüggő támpontot, amire érdemes odafigyelned, ha nem akarsz az utóbbi csoportba tartozni, és inkább egy stabil és irigylésre méltó fizetés a célod.

Jó értékesítő

Az első, és amit leginkább tudsz befolyásolni, az az, hogy Te magad mennyire vagy képzett, jól felkészült értékesítő. Ez egy olyan szakma, ahol nem lehet ellustulni, folyamatosan tanulni kell, figyelni a trendeket, a konkurenciát, analizálni, hogyan változik az ügyfelek hangulata, viselkedése. Egyszerűen nem engedheted meg magadnak azt a luxust, hogy azt mondd: “Most készen vagyok!”. Nem véletlenül van a mondás sem, hogy a jó pap is holtig tanul. Ha megfogadod ezeket, és megfelelő mennyiségű időt és energiát szánsz arra, hogy építsd magad, akkor hosszú távon nagyon szép eredményeket és fejlődéseket tudsz majd elérni.

Szeretnél Te is az ország legjobb értékesítői közé tartozni? Fejlesztenéd magad, de nem találod a helyes irányt? Válogass a SalesKurzus.hu oktatóanyagai közül, ahol kezdőtől a profi szintig mindenki megtalálhatja a neki szükséges tanfolyamokat.

Jó piac

Lehetsz Te a világ legjobb értékesítői vénával megáldott szakembere is, ha egyszerűen nem tudod felmérni, hogy kik a Te célpiacod, és rossz helyen állsz neki keresgélni vagy esetleg még tárgyalni is. Ha megfelelően méred fel az ügyfeleid igényeit, vagy rendelkezel a kellő kapcsolati tőkével, akkor sokkal egyszerűbb dolgod lesz, mintha a tengernyi potenciális vásárlóból kellene kiszűrnöd azt a néhány embert, aki ténylegesen igényli is a Te termékedet vagy szolgáltatásodat. Ne fecséreld hát az időt! Találd meg a neked megfelelő szegmenst, ahol otthonosan mozogsz és abban helyezkedj el, hogy könnyen lavírozhass benne!

Jó cég

Ugyan értékesítőként többnyire magányos farkasnak érezheti magát az ember, de azért nem szabad megfeledkezni arról sem, hogy többségében van egy cég is, akit képviselhetünk. Ezt a céget pedig nem árthat több szempontból is alaposan megvizsgálni, mielőtt elköteleződsz mellette. Az egyik legfontosabb szempont általában az, hogy milyen jutalékot kínál a cég. Nagy különbségek vannak a szegmensek között az alapján is, hogy mennyire könnyen értékesíthető az adott termék.

Másrészről nem szabad megfeledkezni a háttércsapat minőségéről sem. Hiába építesz ki megfelelő bizalmat és szerződtetsz le egy-egy ügyfelet, ha utána olyan szolgáltatást kap, ami alulmúlja az elvárásait.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás