Róna Péter a Klubrádióban beszélt arról, hogy megítélése szerint a Liszt Ferenc repülőteret a kínaiak megbízásából vennék vissza. Az Orbán-kormány, bár korábban a halasztás mellett döntött, az államosítást régóta tervezi, most pedig a jelek szerint el is határozta magát.
A közgazdász szerint az ő feltevését erősíti, hogy az ország de facto több mint fél lábbal a keleti érdekszférához tartozik. Róna Péter ennek igazolására felidézte a tegnapi bejelentést, amely szerint az a cél, hogy Magyarország legyen Kína európai hídfőállása. Szerinte a négymilliárd eurós (körülbelül 1536 milliárd forintos) üzlet valóban jó lenne Kínának, amelynek befolyását ugyanakkor az Európai Unió éppen csökkenteni próbálja.
Az EU nem akar kínai hídfőállást, mivel nem szolgál európai érdekeket, tehát a magyar lépésnek lesznek következményei. A közgazdász szerint Pekinggel nem lehet csak úgy, politikai befolyástól mentesen üzletelni, minden üzletüknek Kína hatalmi megerősítését szolgálja.
Korábban Nagy Márton arról beszélt, hogy a Budapest Airportot a magyar állam társbefektetővel venné vissza, ám a miniszter lehetséges partnerként, katarit említett. A Népszava előzőleg arról írt, hogy NER milliárdosainak is fájt a foguk a ferihegyi repülőtérre, de tőke hiányában nekik esélyük sem lenne. A lap szerint az Orbán-kormány a 4 milliárd eurós vételár azt jelenti, hogy a befektetés jobb esetben 30, rosszabb esetben 50 év alatt megtérülne, de az nem világos, miért lenne jó az adófizetőknek.