Onnan lehet tudni, hogy a kormány kifogy az észérvekből, hogy hadrendbe állítják a hazug propagandát. Mint most, a Budapest-bérlet ügyében. A 4 éve elkezdett Budapest-ellenes politikát 2024-ben újratöltik. De Budapest ellenáll. Karácsony Gergely Budapest főpolgármestere 6 pontja a Budapest-bérletekről.
Hat tényállítás a Budapest-bérlet ügyről.
- A Budapest-bérlet jó a budapestieknek, jó az agglomerációban élőknek, jó a városnak, jó az államnak. A kormány ennek ellenére meg akarja szüntetni a Budapest-bérletet, a főváros pedig megvédi a Budapest-bérletet.
- A költségvetési törvény szerint 12 milliárd forint járna Budapestnek a közösségi közlekedés költségeihez való állami hozzájárulásként. Ezt a pénzt a törvény ellenére nem akarja odaadni Lázár János minisztériuma.
- Tavaly év végén egy olyan „ajánlatot” tett az ÉKM, hogy fizessen a főváros a HÉV és a Volán számára a 2022-es év elszámolásaként az eddigi 6,58 milliárd forint fölött plusz 2,17 milliárd forintot, de se a 12 milliárd forint folyósítása, se az agglomerációs megállapodás meghosszabbítása nem volt a része az „ajánlatnak”. Pedig ez a három, ahogy eddig is, kéz a kézben jár. Magyarán, a főváros hiába fizetne többet, a kormány akkor is megszüntetné a Budapest-bérletet.
- Három felelős közlekedési cég (a BKK, a MÁV-HÉV és a Volánbusz) az utolsó pillanatban, tavaly december 29-én kötött egy megállapodást, ami a Budapest-bérlet fennmaradását, vagyis hogy a városban közlekedő HÉV-en, a Volánbusz által üzemeltett városi buszokon ne kelljen kétszer fizetni, határozatlan időre biztosítja. A kormány ezt az éppen csak megkötött megállapodást akarja felmondatni állítólag március 1-jével, megkárosítva ezzel többszázezer budapesti és agglomerációs polgárt.
- Nincs semmilyen észérv a Budapest-bérlet megszüntetésére, a kormány a beborult költségvetését és a tönkrement MÁV helyzetét akarja Budapest kárára kezelni. De mondom, Budapest ellenáll, a rossz kormányzás árát nem lehet ezzel a várossal megfizettetni.
- A hét éve a kormány által einstandolt HÉV azóta egyre csak rohad, a január is járatritkításokkal kezdődik, hogy egyáltalán még működik, az nagyon nagy részben a BKK által nyújtott szolgáltatásoknak köszönhető. Mindeközben a budapesti közösségi közlekedésben folyamatos a fejlesztés, érkeznek az új buszok, trolik és villamosok.
Nem engedjük a Budapest-bérlet megszüntetését, és nem engedünk a kormány ultimátumának sem – írta Karácsony Gergely FB bejegyzésében.
Ha betartanák a törvényeket és az uniós szabályokat, a budapesti HÉV-ek már nem közlekednének
Ha betartanák a törvényeket és az uniós szabályokat, a budapesti HÉV-ek már nem közlekednének – vette észre a Népszava. Az üzemeltetés jogi kereteit biztosító, még Tarlós István előző főpolgármester és Seszták Miklós akkori közlekedési ügyekért felelős miniszter, illetve a közlekedésszervezőként bevont Budapesti Közlekedési Központ (BKK) között 2016 novemberében aláírt szerződés lejárt 2023. december 31-én. A MÁV-Hév Zrt., illetve azon keresztül a BKK közlekedésszervezői szolgáltatását így „saját szakállára” rendeli meg Lázár János minisztériuma. Lázár János közben magának mondott ellent: szerinte azért lettek drágábbak az autópálya-matricák, hogy többen használják a közösségi közlekedést, erre most 250 ezer embernek ez is duplázódhat. Részletek >>>
Ki fúrta meg valójában a Budapest-bérletet?
A korábbi szerződés lejárta miatt december 31-én a fővárosi önkormányzat elveszítette jogát a HÉV és az agglomerációs Volánbusz-járatok menetrendjének alakítására, ezzel megszűnt a közös Budapest-bérlet jogi alapja is. RÉSZLETEK >>>