A rovat kizárólagos támogatója

Jedlik Ányos Klaszter, környezetbarát autós zöld rendszám, ingyenparkolás, ingyenáram és buszsávhasználat. Néhány eleme, javaslata és szereplője azoknak a hazai terveknek, amelyek – elméletileg – arra hivatottak, hogy terjesszék, népszerűsítsék, könnyítsék és ösztönözzék a zöld, elektromos, zéró emissziós közlekedést. Igen ám, de…

Örülhetnénk, hiszen végre itthon is megmozdult valami és talán felismerték a döntéshozók is, hogy végre tenni kell a környezetvédelemért. Ha viszont kicsit közelebbről és alaposabban is megvizsgáljuk e tervek részleteit – valamint kedvezményezettjeit – akkor inkább egy a felső tízezernek és a politikai osztálynak szóló gengszterprivilégium-rendszer sejlik fel az elvileg zöld közlekedést terjeszteni, népszerűsíteni hivatott elképzelések mögött.

Zöld javaslat lenne, hogy – a mentőkön, a rendőrökön és a tűzoltókon kívül – bármifajta autók közlekedhessenek a buszsávban? Lófaszt.  Sokkal inkább bűnözők, milliárdosok és politikusok régi vágya – amely úgy tűnik, most zöld intézkedésnek álcázva teljesülhet.

Zöld javaslat lenne az, hogy ingyen vételezzenek olyanok áramot, akik 10-20-30 milliós villanyautókkal közlekednek? És egyáltalán: zöld intézkedés számolatlanul ingyen adni valamit, amit csak súlyos környezetszennyezés árán lehet előállítani? Nagy szart. Körülbelül olyan érzéketlen köcsögség, mint amikor rezsicsökkentés címén egy szegény ember havi áramszámlája ezerrel, a rózsadombi milliárdosoké pedig havi százezerrel csökken.

Kiknek lesz ingyen parkoló, ingyen áramot használó, buszsávban menőző villanyautója? Nyilvánvalóan politikusoknak, kőgazdagoknak – akik végre újabb privilégiumokat zsebelhetnek be a keményen dolgozó kisemberekkel szemben. Ja, és ha mindez nem elég, egy suttyomban készülő hazai javaslat szerint a tölthető elektromos-belsőégésű (plug-in hibrid) járműveket is be akarják vonni e privilegizált zöld járműveknek kitalált körbe. Nem is csoda: Porsche Cayenne, Mercedes S osztály, BMW i8, Audi Q7 és társai kaphatóak – vagy lesznek kaphatóak a közeljövőben – ilyen rendszerekkel. Amelyekről ráadásul – a jelenlegi dízelbotrány csalásainál sokkal ordenárébb módon – olyanokat hazudnak gyártóik, hogy 1,5 vagy 2,3 liter benzint/gázolajat fogyasztanak száz kilométeren. Arról már nem is beszélve, hogy például az egész Jedlik Ányos elektromosautó-klaszter lényegében a Paks 2 és az atomenergiát erőltető magyar állami maffia seggevége.
Így – nem véletlenül – programjaikban és kommunikációjukban szó sem esik nap- és szélenergiáról, valamint ezzel hajtható – nem a buszok sávját elvevő – villanyautókról- írta a noemisszio.blog.hu.

A vélemény rovatban megjelent írások nem feltétlenül tükrözik szerkesztőségünk álláspontját.

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás