November 1-jén életbe lépett Oslóban az a rendelet, miszerint a városon belül működő taxik kizárólag károsanyag-kibocsátásmentes üzemmódban közlekedhetnek. Ez alól csupán a település határait átlépő utak számítanak kivételnek.
A helyi taxiflotta teljes elektromosításáról szóló rendeletet 2020 szeptemberében fogadta el a főváros önkormányzata, így a taxisoknak több mint négy évük volt felkészülni az átállásra. A szigorításnak nem mindenki örült, a Norvég Taxi Szövetség oslói ága korábban a rendelet bevezetésének 2027-re történő halasztását kérte a töltési pontok elégtelen számára hivatkozva, ám az önkormányzat elutasította ezt a kérést. A döntéshozók szerint a taxiflotta elektromosítása a városlakók érdekeit szolgálja, akik tisztább levegőben, és ezáltal élhetőbb környezetben élhetik életüket.
Oslóban egyébként már nem is muszáj más villanyautósokkal közösködniük a taxisoknak a töltőoszlopokon, ugyanis már olyan töltőállomások is nyílnak, amelyeket kizárólag számukra telepítettek. A Mer és az oslói városvezetés együttműködéséből származó első ilyen állomás júliusban került átadásra Skøyenben, és hamarosan több más, csak taxisok számára elérhető helyszín fogja követni.
A villanyautósok szerint a taxik által okozott légszennyezés elleni küzdelemben Oslo nincs egyedül, számos más norvég település kitűzött határidőt az elektromos átállásra. Ennek köszönhető, hogy 2023-ban már az országban eladott taxik 88%-a tisztán elektromos meghajtású volt. Bergenben és Stavangerben már egyetlen belső égésű motoros taxi sem talált gazdára, Trondheimben az autók 97%-a volt teljesen elektromos, Oslóban pedig 90% volt ez az arány.
Nyitókép Oslo Taxi