Szilveszteri gyomrost adott Orbán Budapestnek

2020. december 31.

Hírek

Az év utolsó napjára is volt egy kis meglepetése a kormánynak Karácsony Gergely és Budapest vezetése számára: a tegnap éjjel megjelent Magyar Közlönyben szerepel egy rendelet, amely szerint a fővárosnak jövőre nem 6,58 milliárd, hanem 8,37 milliárd forinttal kell támogatnia az agglomerációs közösségi közlekedést.

Budapest egyik legnagyobb baja, hogy az ingázók 2/3-a autós

2020. október 17.

Hírek

Az agglomerációból nap, mint nap Budapestre zúduló autóáradat egyik oka, hogy ma három ingázóból kettő személyautóval jön a fővárosba a BFK tanulmánya szerint. Ennek megoldására 2022-ig negyven elővárosi helyszínen terveznek P+R parkolót autósoknak és kerékpárosoknak.

Budapest nyakig dugóban

2020. január 25.

Hírek

A magyar főváros romló statisztikáit magyarázhatja, hogy egyre többen költöznek az agglomerációba, akiknek egy jó része különböző okokból nem használja a tömegközlekedést, vagyis autóval jár Budapestre.

Vitézy Dávid tervei a Budapest Fejlesztési Központ élén

2020. január 22.

Hírek

Nekiláthatunk a Népliget megújításának és a belváros forgalomcsillapításának. Az új, Budapest Fejlesztési Központot vezető Vitézy Dávid reagált a kinevezésére, és azt is megírta, mire számíthatnak a budapestiek a közeljövőben.

Dorosz Dávid: emberéletekbe kerül, ha Budapestet kivéreztetik

2020. január 18.

Hírek

A fővárosban továbbra is pocsék a levegő. Hivatalosan nincs nagy baj, hiszen a jelenleg érvényes határértékek alapján csak a szmogriadó „tájékoztatási fokozatát” kellett elrendelni, de Dorosz Dávid főpolgármester-helyettes szerint rosszak a szabályzók.

Hogyan kezelhető Budapest és az agglomeráció közlekedési káosza?

2020. január 17.

Hírek

Az elmúlt hetekben pályázaton kereste a Budapesti Közlekedési Központ új vezetőjét a főpolgármester. Budapest közlekedési problémái azonban sokkal súlyosabbak annál, minthogy az elmúlt években végletesen legyengült BKK élén csupán egy vezetőváltás elegendő volna. Vitézy Dávid írása.

Hogyan, mivel és milyen gyakran szennyezzük Budapestet és környékét?

2017. február 11.

Hírek

Nagyszabású kutatás-fejlesztési projektbe kezdett az MTA Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpont (MTA CSFK) Földrajztudományi Intézete: a téma Budapest és a várost körülvevő ingázási zóna népességdinamikája és a lakossági fogyasztás által okozott egyes szennyezések. Az urbanizáció miatti környezetterhelést feltáró kutatás nemzetközi referenciaprojektté válhat.