A Telki Közéleti Klub Egyesület szeretettel vár minden érdeklődőt a Budapesti agglomeráció vizes élőhelyeinek állapotáról szóló előadássorozatra.
budapesti agglomeráció
Budapesten az agglomerációs autóforgalom a fő közlekedési kihívás
A Budapesti Mobilitási Terv célja, hogy az évtized végére a fővárosban 10-ből 8 utazás fenntartható módon (gyalog, kerékpárral, vagy közösségi közlekedéssel) valósuljon meg, ezzel közel felére csökkentve a közlekedési eredetű üvegházhatású gázok kibocsátását.
2024-ben mintegy 100 ezer köbméterrel nőtt a Pilisi Parkerdő élőfakészlete
A Pilisi Parkerdő Budapest és tágabb környezetének több mint 60 ezer hektáros állami tulajdonú erdőterületét, azaz zöldvagyonát kezeli. Ezek az erdők biztosítják mintegy 3 millió ember számára a jó levegőt, a szél és zaj elleni védelmet, a mindennapi természetközeli sportolási és rekreációs lehetőségeket, miközben szintén ezek az erdők alkotják Budapest és agglomerációjának klímavédelmi zöld infrastruktúráját.
Nem az új utak építése a megoldás
Az M0 rész-körgyűrű M1 autópályától M5 autópályáig tartó déli szakasza Magyarország extrém mértékben terhelt közúti pályája” – ismerteti Molnár László közlekedési szakértő „A híd túl messze van” című cikkében. A kialakult „szinte állandósuló torlódások, gyakori balesetek, kiszámíthatatlan közlekedési viszonyok, hatalmas környezeti terhelés”>” okaként pedig azt jelöli meg, hogy nincs elegendő út és P+R parkoló. Ez…
Sokat kóválygott a budai hegyekben a tavaly kilőtt svájci farkas
Tavaly ilyenkor vándorolt át Magyarországon az M237-es jelű svájci farkas. A Duna-Ipoly Nemzeti Park most a jeladója alapján rekonstruálta az állat pontos útvonalát. A farkas 2023. február 11-én Nagycenknél lépett be az országba, majd 5 nap múlva elérte a nemzeti park területét. Pest megyébe február 18-án érkezett.
Az év applikációja lett a BudapestGO
A 2023-as év legjobb applikációjának járó díjat nyerte el a BudapestGO. A Magyar Marketing Szövetség a Budapesti Közlekedési Központ saját fejlesztésű alkalmazását 21 pályázat közül választotta a legjobbnak. Újabb helyszínekkel bővült a BudapestGO
Megszületett a megállapodás: marad a Budapest-bérlet, a BKK elfogadja a megyebérletet
Az utasok járnak legjobban a miniszter és a főpolgármester mai megállapodásával. Lázár János és Karácsony Gergely közös közleménye.
Évente akár 4 milliárd forintot is eltúráznánk a pilisi erdőkben
„Ingyenesnek és gyakran magától értetődőnek vesszük a természet által a társadalomnak nyújtott előnyöket, pedig a zöld környezet megléte manapság már korántsem evidens.” Corvinus Egyetem, 2023. Mekkora az erdők turisztikai-rekreációs értéke?
Marad a Budapest-bérlet – megállapodott a BKK, a Volánbusz és a MÁV-HÉV
Továbbra is egységes tarifarendszerrel használhatják a főváros környékéről Budapestre, valamint az ellenkező irányokba közlekedő menetrend szerinti járatok utasai a 2011 óta létező Budapest-bérletet, miután megállapodott az érintett 3 cég.
Lázár János büntetné a fővárosiakat és alávágna az önkormányzatnak
Közel 20 évvel vetné vissza a fővárosi tömegközlekedést, ha a minisztérium megszüntetné az együttműködést. Az állam Tarlós István idején azzal az ígérettel vette át a HÉV-eket, hogy az utasok nem járhatnak rosszabbul. A BKK elmondta, kik járnak a legrosszabbul, ha Lázár János kivezeti a MÁV-ot Budapestről.