Hírek
Mi vár az Európai Zöld Megállapodásra, az EU fenntartható, nettó nullás gazdaság felé vezető útitervére, amelynek a 2024-es európai választások előtt politikai ellenszéllel kell szembenéznie? Erről beszélgetett az Euronews riportere vendégeivel a davosi Világgazdasági Fórumon.
Hírek
Az Európai Bizottság után a Tanács is jóváhagyta Magyarország REPowerEU tervét, amely keretében 2026-ig 2346 milliárd forintot fordítanánk a szén-dioxid-kibocsátás, a primerenergia-felhasználás és az orosz energiahordozóktól való függőség csökkentésére. Ennek 11 %-át uniós vissza nem térítendő támogatásból, 63 %-át uniós hitelből fedeznénk (a maradék hazai önrész). A tervet elemezve, a Levegő Munkacsoport arra következtetésre jutott, hogy lehetett volna… Tovább »
Hírek
Minél több idő telik el változások és valós megoldások nélkül, a klímaváltozás annál nagyobb és relevánsabb globális probléma lesz az emberiség számára. A klímaváltozást okozó tényezők ugyanis kumulatív jellegűek: az évről-évre kibocsátott üvegházhatású gázok felhalmozódnak a légkörben és a számláló nem indul újra nulláról minden januárban.
Hírek
A fast fashion iparág a globális szén-dioxid-kibocsátás csaknem 10 %-áért felel, rengeteg erőforrást pazarol, ráadásul a legyártott ruhaköltemények halmokban állva végzik a szeméttelepeken.
Hírek
Magyarország a Dubajban zajló ENSZ-klímacsúcson, a COP28-on eddig egyetlen dologgal vétette észre magát. A hétvégén csatlakozott ahhoz a 22 országból álló csoporthoz, amely 2050-re – a megújuló energiás célokhoz hasonlóan – az atomenergia-kapacitások megháromszorozását tűzte ki célul.
Hírek
Év elején készített egy elemzést a Guardian, hogy mégis hogyan érik el a gyártók, hogy kitehessék termékeikre a klímaserleges plecsnit: egyszerűen kifizetik, hogy más végezze el a piszkos munkát, szó szerint.
Hírek
A zöldek, továbbá az Európai Unió a 2050-es klímacéljaiban ugyanis nem elektromos autókat, hanem alacsony közlekedési kibocsátásokat akarnak, amihez az elektromos autók önmagukban, nem juttatnak el minket, bár a szükséges lépések közül logikailag utolsóként valóban szükség van rájuk.
Hírek
Meghökkentő adatot közölt a minap a Vezess autós szaklap, az újság szakértői segítséggel kiszámolta, hogy 2023 első felében a Magyarországon eladott új autók átlagos fajlagos károsanyag-kibocsátása lényegében ugyanakkora volt, mint 2012-ben.
Hírek
A városok jobb uniós finanszírozása hozzásegítheti az EU-t közös célkitűzéseinek gyorsabb eléréshez, és a jogállamisági konfliktusokban is hasznára válhat – állítja egy Jávor Benedek, a Párbeszéd – ZÖLDEK EP-listavezetőjének társszerzőségével készült közelmúltbeli tanulmány. A közvetlen támogatások növelésétől a beragadó EU-s pénzek újraosztásán át a városi fejlesztési pénzekről szóló döntéshozatal tagállami kormányzatinál alacsonyabb szintre delegálásáig számos… Tovább »
Hírek
Hiába tépázták meg a karbonkreditek eddig sem túl fényes renoméját az idén megsokasodott médiabotrányok, a „környezetvédelmi piacok vadnyugataként” gúnyolt szegmens iránt átmenetinek tűnik a bizalomvesztés. Éveken belül többszörösére ugorhat az igény a szén-dioxid-csökkentési egységek vásárlására, ugyanis a nagyvállalatok körében egyre divatosabb klímacélokkal hetvenkedni. Márpedig zömük csak „zöld búcsúcédulákkal” kisegítve lesz képes az ígéretét betartani.