A rovat kizárólagos támogatója

Év elején készített egy elemzést a Guardian, hogy mégis hogyan érik el a gyártók, hogy kitehessék termékeikre a klímaserleges plecsnit: egyszerűen kifizetik, hogy más végezze el a piszkos munkát, szó szerint.
A nyomozás során a világ egyik legnagyobb karbonkompenzációs krediteket adó szervezete, a világ vezető szén-dioxid-kibocsátási szabványát kezelő Verra karbon-minősítő esőerdő-programjainak hatékonyságát vizsgálták.
Az amerikai székhelyű Verra kliensei között a világ legnagyobb cégei szerepelnek, köztük a Disney, a Gucci, a Salesforce, a BHP, a Shell, az easyJet, a Leon és a Pearl Jam zenekar.

A gyorsan növekvő, 2 milliárd dolláros (1,6 milliárd font) önkéntes kompenzációs piacon a Verrára vonatkozó kutatás a projektek jelentős részének elemzése alapján azt állapította meg, hogy a vállalat által leggyakrabban használt esőerdő-kompenzációs kreditjeik több mint 90%-a valószínűleg “fantom kredit”, és nem jelent valódi szén-dioxid-csökkentést.

A megállapítások – amelyeket a Verra határozottan vitat – valószínűleg komoly kérdéseket vetnek fel azon vállalatok számára, amelyek nettó zéró kibocsátási stratégiájuk részeként az ellentételezésektől függenek.

Szerencsére az EU végre fellép az ilyen és ehhez hasonló, a vásárlókat megtévesztő zöld állítások ellen, bár ezek betiltására 2026-ig még várni kell, addig pedig nekünk, fogyasztóknak kell résen lennünk.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás