A budapestiek természetrombolás nélkül akarnak árvízvédelmet a Római-parton

2017. szeptember 24.

Hírek

A Greenpeace Magyarország ma több száz emberes élőképpel üzente: a budapestieknek szívügye a Római-part, a főváros egyik utolsó természetközeli Duna-partja. A rendezvény résztvevői arra szólították fel a Fővárosi Közgyűlést: állítsa le a kockázatos parti nyomvonal engedélyeztetését, és kellő mélységgel és alapossággal vizsgáljon meg más, alternatív nyomvonalat is annak érdekében, hogy az árvízvédelemre végül olyan megoldás… Tovább »

Tarlós gumigerinc István római-parti bukfence

2017. szeptember 19.

Hírek

Tarlós István egy hete nagy meglepetésre bejelentette, hogy javaslatot terjeszt a Fővárosi Közgyűlés elé, hogy írjanak ki budapesti szintű ügydöntő népszavazást a római-parti mobilgátról. A főpolgármester most közölte: „Soha nem mondtam, hogy lesz népszavazás a Római-part árvízvédelme ügyében”.

Kinek áll érdekében a kedvelt Római-part feláldozása?

2017. szeptember 16.

Hírek

Nyílt levelet írt Tarlós István főpolgármesternek Lányi András a Római-part ügyében. Az építészek kalandor ötletnek tartják a római-parti mobilgát megépítését. Szakvélemény Bardóczi Sándor tájépítésztől.

A népszavazás megoldást hozhat a Római-part árvízvédelmére

2017. szeptember 12.

Hírek

A Greenpeace Magyarország, a Levegő Munkacsoport és számos, a Római-partot védő civil közös nyilatkozatban üdvözli, hogy Tarlós István főpolgármester budapesti ügydöntő népszavazás kiírását kezdeményezi a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelméről. Civil szervezetek a jelenlegi engedélyezési eljárás leállítását várják a Fővárostól.

Kampány indul a mobil gát ellen

2017. szeptember 11.

Hírek

Lányi András szerint hiába dolgoztak ki új javaslatot a Római-part védelmére, ha nincs vita róla, ezért a közvéleményhez fordulnak a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmét a parton túli nyomvonalra javaslók.

Vajon mit kezd Tarlós a civilek római-parti tervével?

2017. augusztus 22.

Hírek

A civilek letették az asztalra az általuk készített tanulmányt, amely szerint a Római-parttól távolabb, a Nánási–Királyok útja mentén kellene a gátat megépíteni. Tarlós István azt ígérte, ha kap egy ilyen eredményre jutó elemzést, hajlandó a gát ügyét ismét a közgyűlés elé terjeszteni. A civilek tanulmányának vízügyi részét a BME Vízi Közmű és Környezetmérnöki Tanszékének vezetője… Tovább »

Vizesek római-parti pofonja Tarlósnak

2017. augusztus 19.

Hírek

Három neves vízügyi szakember – Futaki Károly, Holló Gyula és Simonffy Zoltán – nyílt levélben szólítja fel a főváros vezetését, hogy állítsa le a Római-partra tervezett mobil gát tervezési, előkészítési munkáit. Álláspontjuk szerint a tervezési folyamat átláthatatlan, önkényes, nincs összhangban a szakma írott és íratlan szabályaival, szemléletében és megoldásaiban pedig szembe megy a vonatkozó uniós… Tovább »

Az óbudai kormánypártiak trükkje a Római-part letarolásához

2017. április 1.

Hírek

Védetté nyilvánítanák Bús Balázsék a Nánási úti–Királyok útjai platánsort – döntöttek a legutóbbi óbudai testületi ülésen. Így nehéz lenne gátat építeni az útvonalon, holott papíron ez az alternatívája a római-parti ökoszisztéma elpusztításával járó mobilgátnak. A népszavazási egyszeregyben is a mobilgát javára hoztak döntést.

Csillaghegyi-öblözet árvízvédelmének kérdései – KÉK Szakmai Vitaest

2017. április 03.

Helyszín: 1111 Budapest Bartók Béla út 10-12.

Sajtótájékoztatók

Az utóbbi hónapokban számos hírt lehetett hallani a Csillaghegyi-öblözet árvízvédelméről és arra készült tervekről, nevezesen a Római-parti és a Nánási úti nyomvonalakról, és az azzal kapcsolatos összehasonlító tanulmányról.