Hírek
Hónapok óta áll a bál a spanyol fővárosban a Madrid Centralnak nevezett behajtási tilalmi rendszer miatt. Az egész városközpontra kiterjedő “alacsony emissziós övezetet” Madrid előző polgármestere, a civil-balos Manuela Carmena vezette be 2018. november 30-án, több éves előkészítés után.
Hírek
Behajtási díj bevezetése, a kisföldalatti korszerűsítése és meghosszabbítása, több villamosvonal meghosszabbítása, utak felújítása, biciklis infrastruktúra fejlesztése – többek között ezek szerepelnek a főváros közlekedésfejlesztései elképzelései között.
Hírek
Akár több tízmilliárd forintot uniós támogatást kérhet vissza az Európai Bizottság, ha rövid időn belül nem születik megegyezés a be nem vezetett fővárosi dugódíjról – derül ki egy hivatalos levelezés alapján a Levegő Munkacsoportnak köszönhetően. A kormány és a Fővárosi Önkormányzat évek óta ígérget, az Európai Bizottságnak viszont most már kötelező lezárnia az elszámolást.
Hírek
Csaknem a kétszeresére, 20 font fölé emelkedett mától a londoni behajtási díj a régi, korszerűtlen motorokkal felszerelt járművek számára. A londoni polgármester, Sadiq Khan által elrendelt intézkedés alapján a 2006 előtt gyártott benzin- és dízelüzemű magángépkocsik tulajdonosainak 10 font szennyezési pótdíjat kell fizetniük minden egyes alkalommal, amikor hétköznap reggel 7 és este 6 óra között… Tovább »
Hírek
Ha hiszünk az önbeteljesítő jóslatokban, komolyan aggódhatunk, hogy a főváros záros határidőn belül bevezeti az évi ötezer forintos Budapest-matricát, amelyet mindenkinek meg kellene vásárolni, aki Budapest határain belül autóval közlekedik – akár a fővárosban él, akár nem. Az elképzelés valamiért az elmúlt hetekben ismét felvetődött, noha semmivel sem okosabb ötlet, mint tavaly volt, amikor először… Tovább »
Hírek
A jelek szerint lesz egy dugódíjnak hívott valami Budapesten. Egyelőre úgy fest, egy újabb “megyei” matrica jön, csak épp többletszolgáltatás nélkül. A másik terv, a 700 forintos belvárosi díj pedig csak újabb dugókat hozna.
Hírek
Az Európai Unióban átlagosan a GDP 1 %-át teszik ki a közlekedési dugók okozta veszteségek (az Európai Bizottság adatai szerint). Mivel ez egy átlag, a városokban minden bizonnyal jóval magasabb ez az érték, de tételezzük fel, hogy Budapesten csak ekkora az arány.
Hírek
A 2018-as országgyűlési választások előtt szinte biztosan nem vezetik be Budapesten a dugódíjat, tudta meg az Origo. A kormánypártok attól tartanak, hogy nagyon súlyos politikai károkat okozna nekik a dugódíj bevezetése, így az akár 20 milliárdos büntetést is hajlandók kifizetni – persze közpénzből “fényezve” a FIDESZt.
Hírek
Tarlós István főpolgármester a Népszavának adott interjúban többek között beszélt arról, hogy létezik egy nem tőle származó javaslat, amelyet “jobb híján” támogatni fog. Eszerint lenne egy minimális díj a budapesti közigazgatási határon, és lenne egy “szó szoros értelmében vett dugódíj” a belvárosban, a kiskörúti határvonalban. Hozzátette: a díj mértékéről még nincs konkrét döntés.
Hírek
A Lehet Más a Politika napi hétszáz forintos dugódíjat javasol a főváros tágan értelmezett belvárosi területeire a hétköznapi csúcsidőszakban, kiegészítve P+R parkolók építésével és a kerékpáros közlekedés fejlesztésével – közölte a párt fővárosi képviselője. Tarlós évi 5000 forintja túl kevés az autók kiszorításához.