A kitiltott kocsik miatt óriási a cirkusz Madridban

2019. július 6.

Hírek

Hónapok óta áll a bál a spanyol fővárosban a Madrid Centralnak nevezett behajtási tilalmi rendszer miatt. Az egész városközpontra kiterjedő “alacsony emissziós övezetet” Madrid előző polgármestere, a civil-balos Manuela Carmena vezette be 2018. november 30-án, több éves előkészítés után.

Mindenképpen jön a budapesti dugódíj

2019. április 15.

Hírek

Behajtási díj bevezetése, a kisföldalatti korszerűsítése és meghosszabbítása, több villamosvonal meghosszabbítása, utak felújítása, biciklis infrastruktúra fejlesztése – többek között ezek szerepelnek a főváros közlekedésfejlesztései elképzelései között.

Uniós támogatást kell visszafizetni a dugódíj elmaradása miatt?

2018. július 25.

Hírek

Akár több tízmilliárd forintot uniós támogatást kérhet vissza az Európai Bizottság, ha rövid időn belül nem születik megegyezés a be nem vezetett fővárosi dugódíjról – derül ki egy hivatalos levelezés alapján a Levegő Munkacsoportnak köszönhetően. A kormány és a Fővárosi Önkormányzat évek óta ígérget, az Európai Bizottságnak viszont most már kötelező lezárnia az elszámolást.

Duplázódott a legszennyezőbb járművek londoni behajtási díja

2017. október 23.

Hírek

Csaknem a kétszeresére, 20 font fölé emelkedett mától a londoni behajtási díj a régi, korszerűtlen motorokkal felszerelt járművek számára. A londoni polgármester, Sadiq Khan által elrendelt intézkedés alapján a 2006 előtt gyártott benzin- és dízelüzemű magángépkocsik tulajdonosainak 10 font szennyezési pótdíjat kell fizetniük minden egyes alkalommal, amikor hétköznap reggel 7 és este 6 óra között… Tovább »

Mi a dugódíj, és kell-e Budapestnek?

2016. szeptember 11.

Hírek

Ha hiszünk az önbeteljesítő jóslatokban, komolyan aggódhatunk, hogy a főváros záros határidőn belül bevezeti az évi ötezer forintos Budapest-matricát, amelyet mindenkinek meg kellene vásárolni, aki Budapest határain belül autóval közlekedik – akár a fővárosban él, akár nem. Az elképzelés valamiért az elmúlt hetekben ismét felvetődött, noha semmivel sem okosabb ötlet, mint tavaly volt, amikor először… Tovább »

Budapest-matricának álcázott dugódíj

2016. augusztus 25.

Hírek

A jelek szerint lesz egy dugódíjnak hívott valami Budapesten. Egyelőre úgy fest, egy újabb “megyei” matrica jön, csak épp többletszolgáltatás nélkül. A másik terv, a 700 forintos belvárosi díj pedig csak újabb dugókat hozna.

Ne sarcolják tovább a budapestieket – vezessék be a dugódíjat!

2016. július 20.

Hírek

Az Európai Unióban átlagosan a GDP 1 %-át teszik ki a közlekedési dugók okozta veszteségek (az Európai Bizottság adatai szerint). Mivel ez egy átlag, a városokban minden bizonnyal jóval magasabb ez az érték, de tételezzük fel, hogy Budapesten csak ekkora az arány.

A választásokig tuti nem lesz dugódíj Budapesten

2016. május 23.

Hírek

A 2018-as országgyűlési választások előtt szinte biztosan nem vezetik be Budapesten a dugódíjat, tudta meg az Origo. A kormánypártok attól tartanak, hogy nagyon súlyos politikai károkat okozna nekik a dugódíj bevezetése, így az akár 20 milliárdos büntetést is hajlandók kifizetni – persze közpénzből “fényezve” a FIDESZt.

Tarlós 2016 végére bevezetné a dugódíjat

2015. október 3.

Hírek

Tarlós István főpolgármester a Népszavának adott interjúban többek között beszélt arról, hogy létezik egy nem tőle származó javaslat, amelyet “jobb híján” támogatni fog. Eszerint lenne egy minimális díj a budapesti közigazgatási határon, és lenne egy “szó szoros értelmében vett dugódíj” a belvárosban, a kiskörúti határvonalban. Hozzátette: a díj mértékéről még nincs konkrét döntés.

Napi 700 forint dugódíjat javasol az LMP

2015. szeptember 28.

Hírek

A Lehet Más a Politika napi hétszáz forintos dugódíjat javasol a főváros tágan értelmezett belvárosi területeire a hétköznapi csúcsidőszakban, kiegészítve P+R parkolók építésével és a kerékpáros közlekedés fejlesztésével – közölte a párt fővárosi képviselője. Tarlós évi 5000 forintja túl kevés az autók kiszorításához.