Hírek
Hetente jönnek újabb hírek az elektromos autózás sikereiről, a Teslában pedig már sokan az emberiség egyik megmentőjét látják. A szomorú igazság azonban az, hogy az elektromos autózás terjedése önmagában nagyon keveset segít a globális felmelegedés megállításában. Egyrészt az e- autók használata is jelentős környezeti terheléssel jár, másrészt egyre nehezebbek a járművek.
Hírek
Továbbra is heves szakmai viták zajlanak a kormányzati berkekben, de még a nemzetgazdasági tárcán belül is az elektromos autók töltésére használt áram extra adóztatásról. Így már szinte bizonyos, hogy a korábbi tervekkel ellentétben idén nem születik meg a törvény az új áramadó bevezetéséről – értesült a Magyar Nemzet iparági forrásokból.
Hírek
Belgiumban 147 %-kal több elektromos autót adtak el 2016-ban 2015-höz képest, míg a korábbi kiemelkedő adatokat felmutató Hollandiában 47 %-kal, Dániában 70 %-kal kevesebbet.
Hírek
Az előrejelzések szerint 2025-re az autógyártás szűk keresztmetszete az akkumulátorok hiánya lehet. A 2030-as évekre pedig 40-60 olyan gyárra lenne szükség, mint amit a Tesla épít.
Hírek
Jövőre indul az elektromotorok sorozatgyártása az Audi Hungaria Zrt.-ben, az első gyártóberendezéseket már integrálták a gyártási folyamatba. A cég közleménye szerint 2020-ra az Audinak három elektromos autója jelenik meg, amelyekbe Győrben gyártják a motorokat.
Hírek
Lenne nagy meglepetés, ha az e-autókra is raknának olyan matricát, mint a hűtőgépekre. A kis benzines pillanatnyilag környezetbarátabb, mint a nagy elektromos.
Hírek
Az elektromos autók üzemeltetése még akkor is kisebb szén-dioxid-kibocsátással jár a dízel autókéhoz képest, hogyha az ahhoz szükséges energia a “legmocskosabb” forrásból származik – állapította meg a Brüsszeli Szabadegyetem (VUB) és a Transport & Environment közös elemzése.
Hírek
Valószínűleg legtöbbünknek nem sokat mond, ha azt halljuk BYD. Pedig ez az a kínai autógyártó, ami idén valószínűleg több elektromos autót fog értékesíteni, mint a Tesla, és ebben nincs semmi meglepő.
Hírek
Iparági elemzők szerint az elektromos autók 2035-re elérhetik a kritikus tömeget az európai járműflottában, de a kritikus elem e fejlődésben az akkutöltők terjedése. Gyorstöltőkre lenne szükség, de alig van belőlük a világban, a többségük Kínában található.
Hírek
A francia főváros ismét nagy lépést tett afelé, hogy szmogmentes legyen Párizs levegője. 2030-tól csak elektromos autók járhatnának a 12 milliós agglomerációban.