Hírek
Fenntarthatatlanná vált a Budapest-Belgrád vasútfejlesztést is finanszírozó Övezet és Út projekt, és ezt már Kína is elismeri. A 2400 évre taksált megtérülési idejű gyanúsan NER mutyis Budapest-Belgrád vasút magyar szakaszát is a kiemelkedően költséges, 700 milliárd forintos fejlesztést 85 %-ában kínai hitel finanszírozza.
Hírek
Az Orbán rezsim titkosított 750 milliárdos (kínai hiteles) vasúti mutyija korábbi becslések szerint 2400 (!) év alatt térülne meg. Ha nem drágul a projekt, és nem is költenek majd a vasút karbantartására, akkor akár 979 év alatt is megtérülhet a kínai eladósodás.
Hírek
Május 11-én este Varga Mihály pénzügyminiszter benyújtotta a parlamentnek az új paksi blokkokra felvett orosz állami hitel módosításáról szóló törvényjavaslatot. Nem lett olcsóbb az ország Paksra felvett hitele, de később és magasabb törlesztővel fizetjük vissza.
Hírek
Kína a világ legnagyobb hitelezője, de sok lényeges tény még mindig nem ismert arról, milyen alapon folyósít kölcsönöket. Pedig mostanra egy sor országnak támadt gondja a Peking által nyújtott infrastruktúra-fejlesztési hitelek visszafizetésével. Egy új tanulmány igyekszik lerántani a leplet a gyakorlatról. Az Orbán-kormány a soha meg nem térülő Budapest-Belgrád vasútvonalra és a kínai kommunista párt… Tovább »
Hírek
Tegnap még Palkovics miniszter tárgyalásról, meg „ékszerdobozról”, meg „nem semmi ajánlatról” beszél a kormány által a Budapesti Diákváros helyére szánt kínai egyetem kapcsán. Aztán este megjelenik egy kormányhatározat, amely szerint a kormány „stratégiai megállapodást” köt a kínaiakkal erről az egyetemről. Hát, ez tényleg nem semmi, de hogy valaminek botrányos és hogy a tárgyaláshoz, meg együttműködéshez… Tovább »
Hírek
Megkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztése a kivitelezésre vonatkozó szerződés hatályba lépésével – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). Palkovics László miniszter a projekt megvalósítását irányító vállalatokkal tartott ülésen elmondta: az előkészületek ütemterv szerint haladnak, és a beruházás várhatóan 2025-re elkészülhet.
Hírek
Miközben az ellenzéki önkormányzatokat fokozatos elvonásokkal bünteti az Orbán rezsim, 2020-ban 143 milliárd forintot költ a kínai hitelből épülő, 700 milliárdos Belgrád-Budapest vasútvonalra. Az egyre céltalanabb beruházás állítólag 2400 (!) év alatt térül meg, az Orbán közeli oligarchák viszont extra gyorsan híznak a kiemelt állami beruházáson.
Hírek
A Budapest-Belgrád vasútvonal közel ezermilliárdos fejlesztése a magyar nemzeti érdekek szempontjából nem igazolható beruházás. Megmagyarázhatatlanul drága, a megtérülésre nincsenek garanciák, a kormány mégis kiveszi ezt a hatalmas összeget a magyar adófizetők zsebéből. Varga Mihály pénzügyminiszter aláírta a hitelszerződést, amivel a kormány elárulta a nemzeti érdekeket.
Hírek
Kína reméli, hogy a – 2400 év alatt megtérülő – Belgrád-Budapest vasútvonal után utakat, hidakat és energetikai projekteket is megvalósít Magyarországgal.
Hírek
A múlt hét híre kétségkívül a Budapest-Belgrád vasút kivitelezéséről szóló döntés volt, amiről 24 óra leforgása alatt kiderült, hogy a változatosság kedvéért Mészáros Lőrincnek fog milliárdokat fialni. A Fidesz szerint szakmai döntés született.