„A kormány önállóan képes gondoskodni az ország finanszírozásáról.” – Megjött a kormány válasza Szabó Tímea országgyűlési képviselő kérdésére, hogy miért és mire vettek fel titokban 1 milliárd euró kínai hitelt.
kínai hitel
Mit kaptunk a kínaiaktól? – a hiteleken és kínai érdekeket szolgáló beruházásokon túl
Dübörögve épülnek a környezetre káros kínai akkumulátorgyárak. Hónapokig állt a munka a Budapest-Belgrád vasút korszerűsítésén, mert a kínai kivitelezők nem feleltek meg az uniós szabályozásnak. Felfüggesztették viszont a Fudan-projektet, és kínai rendőrök sem érkeztek Magyarországra.
Bebukhat a Budapest-Belgrád vasútmutyit is pénzelő Új Selyemút?
Fenntarthatatlanná vált a Budapest-Belgrád vasútfejlesztést is finanszírozó Övezet és Út projekt, és ezt már Kína is elismeri. A 2400 évre taksált megtérülési idejű gyanúsan NER mutyis Budapest-Belgrád vasút magyar szakaszát is a kiemelkedően költséges, 700 milliárd forintos fejlesztést 85 %-ában kínai hitel finanszírozza.
A nagy mutyi: jóval drágább a Budapest-Belgrád vasút Magyarországon, mint Szerbiában
Az Orbán rezsim titkosított 750 milliárdos (kínai hiteles) vasúti mutyija korábbi becslések szerint 2400 (!) év alatt térülne meg. Ha nem drágul a projekt, és nem is költenek majd a vasút karbantartására, akkor akár 979 év alatt is megtérülhet a kínai eladósodás.
Unokáink is nyögik majd Orbán paksi orosz hitelét
Május 11-én este Varga Mihály pénzügyminiszter benyújtotta a parlamentnek az új paksi blokkokra felvett orosz állami hitel módosításáról szóló törvényjavaslatot. Nem lett olcsóbb az ország Paksra felvett hitele, de később és magasabb törlesztővel fizetjük vissza.
Kína hitelezési gyakorlata: hogyan gyarmatosít Peking?
Kína a világ legnagyobb hitelezője, de sok lényeges tény még mindig nem ismert arról, milyen alapon folyósít kölcsönöket. Pedig mostanra egy sor országnak támadt gondja a Peking által nyújtott infrastruktúra-fejlesztési hitelek visszafizetésével. Egy új tanulmány igyekszik lerántani a leplet a gyakorlatról. Az Orbán-kormány a soha meg nem térülő Budapest-Belgrád vasútvonalra és a kínai kommunista párt…
Karácsony Gergely költői kérdése: Mi folyik itt kormányzás címén?
Tegnap még Palkovics miniszter tárgyalásról, meg „ékszerdobozról”, meg „nem semmi ajánlatról” beszél a kormány által a Budapesti Diákváros helyére szánt kínai egyetem kapcsán. Aztán este megjelenik egy kormányhatározat, amely szerint a kormány „stratégiai megállapodást” köt a kínaiakkal erről az egyetemről. Hát, ez tényleg nem semmi, de hogy valaminek botrányos és hogy a tárgyaláshoz, meg együttműködéshez…
Elindult a Budapest-Belgrád vasúti pénzmosoda fejlesztése
Megkezdődött a Budapest-Belgrád vasútvonal magyarországi szakaszának fejlesztése a kivitelezésre vonatkozó szerződés hatályba lépésével – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM). Palkovics László miniszter a projekt megvalósítását irányító vállalatokkal tartott ülésen elmondta: az előkészületek ütemterv szerint haladnak, és a beruházás várhatóan 2025-re elkészülhet.
82000 millió a kínai vasútvonalra a gazdaságvédelmi keretből
Miközben az ellenzéki önkormányzatokat fokozatos elvonásokkal bünteti az Orbán rezsim, 2020-ban 143 milliárd forintot költ a kínai hitelből épülő, 700 milliárdos Belgrád-Budapest vasútvonalra. Az egyre céltalanabb beruházás állítólag 2400 (!) év alatt térül meg, az Orbán közeli oligarchák viszont extra gyorsan híznak a kiemelt állami beruházáson.
A kormány elárulta a nemzeti érdekeket
A Budapest-Belgrád vasútvonal közel ezermilliárdos fejlesztése a magyar nemzeti érdekek szempontjából nem igazolható beruházás. Megmagyarázhatatlanul drága, a megtérülésre nincsenek garanciák, a kormány mégis kiveszi ezt a hatalmas összeget a magyar adófizetők zsebéből. Varga Mihály pénzügyminiszter aláírta a hitelszerződést, amivel a kormány elárulta a nemzeti érdekeket.