Nem az új utak építése a megoldás

2024. november 12.

Hírek

Az M0 rész-körgyűrű M1 autópályától M5 autópályáig tartó déli szakasza Magyarország extrém mértékben terhelt közúti pályája” – ismerteti Molnár László közlekedési szakértő „A híd túl messze van” című cikkében. A kialakult „szinte állandósuló torlódások, gyakori balesetek, kiszámíthatatlan közlekedési viszonyok, hatalmas környezeti terhelés”>” okaként pedig azt jelöli meg, hogy nincs elegendő út és P+R parkoló. Ez… Tovább »

Általános járatritkítás és újabb mellékvonal-bezárások – Lázár János tovább züllesztené a vasutat

2024. november 6.

Hírek

Múlt héten salátatörvény-tervezetet nyújtott be a Kormány, amely mások mellett a személyszállítási szolgáltatásokról szóló 2012. évi XLI. törvényt is számos ponton módosítja.  Általános járatritkítást és újabb mellékvonal-bezárásokat készít elő, a sztrájkot pedig ellehetetleníti Lázár új személyszállítási törvénye.

Orbánék halálra ítélték a HÉV közösségi közlekedést

2024. október 15.

Hírek

A HÉV-járműpark megújítása több mint 500 milliárdba kerülne, kár, hogy az Orbán-kormány a következő tíz évben egyetlen fillért sem szán erre. A kabinet frissen elfogadott közlekedési stratégiájában 2035-ig egyetlen fillért sem szánnak a napi 135-170 ezer embert szállító HÉV-vonalak fejlesztésére. Nagy a zavar a fejekben.

Elvehetik a közutak kezelését az önkormányzatoktól, mert Lázár izomból akarta elintézni a Pázmány Campust is

2024. szeptember 4.

Hírek

Vitézy Dávid szerint Lázár János kedvéért és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE) új épülete miatt csendben hoztak egy olyan jogszabályt, amellyel kiemelt beruházásokra hivatkozva elvehetik a közutak kezelését az önkormányzatoktól, és amivel abszurd helyzeteket és közlekedésszervezési káoszt is okozhat a kormány.

A MÁV lerohad, de jöhet az új, méregdrága M100-as autópálya

2024. augusztus 31.

Hírek

Lázár János bejelentette, hogy miután a kormány „stratégiai célként határozta meg, hogy minden megyei jogú városba 2×2 sávos gyorsforgalmi úton lehessen eljutni”, mára „csak 3 ilyen város maradt, és most Esztergomon van a sor”. Nagy biznisz lehet ez is a NER-haveroknak.

Lázár húzta ki a beruházási listáról a vasárnapi vonatkisiklást okozó váltókörzetet

2024. augusztus 27.

Hírek

“Több másik mellett ezt a beruházást is törölte Lázár János 2023-ban” – osztott meg egy képet Vitézy Dávid, amely állítása szerint annak a vasúti váltókörzetnek az újjáépítésének és cseréjének 2022-es engedélyezési tervét ábrázolja, ahol vasárnap este egy váltóalkatrész eltört. Ez okozhatta azt a kisiklást, amely miatt tegnapra gyakorlatilag a teljes vonatközlekedés lebénult. A közlekedési szakember szerint… Tovább »

Kevesebb autó kellene! Orbán a zsákutcás irányt választotta

2024. január 24.

Hírek

Az 1900-as évek első felében széles tömegek számára vált elérhetővé a mobilitás új élménye. Akkor még senki nem gondolta, de mára a fenntarthatatlanság egyik iskolapéldájává vált. Magyarországon az elmúlt 13 évben 1 millióval nőtt a személygépkocsik száma, és már eléri a 4,1 millió darabot, melyből csupán 43 ezer darab a tisztán elektromos.

Nem a biciklisávok miatt, hanem a félmillióval több agglomerációs autó miatt van dugó Budapesten

2023. szeptember 13.

Hírek

Lényegesen nagyobb ütemben nőtt Budapest és az agglomeráció gépjárrmű-állománya, mint a lakosságszám. A növekményt sorba rendezve Koppenhágáig állna a kocsisor, ennyi autónak kellene elférnie a fővárosi utakon. A fideszes influenszerek szerint Karácsony Gergely tehet a dugókról. Közben a kormány épp most állított le olyan fejlesztéseket, amelyekkel hatásosan lehetne küzdeni a megnövekedett forgalom ellen.

21 civil szervezet közös sikere az átjárható Lánchíd

2023. június 24.

Hírek

21 fővárosi civil szervezet koalíciója az elmúlt három hónapban intenzíven kampányolt a Lánchíd autómentes forgalmi rendjének megtartása mellett. A sikeres végkimenetellel kapcsolatban írtak sajtóközleményt.