Hírek
Az 1900-as évek első felében széles tömegek számára vált elérhetővé a mobilitás új élménye. Akkor még senki nem gondolta, de mára a fenntarthatatlanság egyik iskolapéldájává vált. Magyarországon az elmúlt 13 évben 1 millióval nőtt a személygépkocsik száma, és már eléri a 4,1 millió darabot, melyből csupán 43 ezer darab a tisztán elektromos.
Hírek
A Fidesz és a Momentum kéz a kézben szavazta meg az Európai Parlamentben az autók Euro 7-es környezetvédelmi normájának felpuhítását. Ezek a szavazatok is kellettek ahhoz, hogy az EP az eredetileg javasolt szigorúbb helyett egy olyan változatot támogatott, ami lényegében semmilyen javulást nem jelent a korábbi Euro 6-os normához képest.
Hírek
Lényegesen nagyobb ütemben nőtt Budapest és az agglomeráció gépjárrmű-állománya, mint a lakosságszám. A növekményt sorba rendezve Koppenhágáig állna a kocsisor, ennyi autónak kellene elférnie a fővárosi utakon. A fideszes influenszerek szerint Karácsony Gergely tehet a dugókról. Közben a kormány épp most állított le olyan fejlesztéseket, amelyekkel hatásosan lehetne küzdeni a megnövekedett forgalom ellen.
Hírek
21 fővárosi civil szervezet koalíciója az elmúlt három hónapban intenzíven kampányolt a Lánchíd autómentes forgalmi rendjének megtartása mellett. A sikeres végkimenetellel kapcsolatban írtak sajtóközleményt.
Hírek
A közlekedés szén-dioxid-mentessé tétele is fontos cél a dél-svédországi Skåne régióban: az itteni városok célja a fosszilis tüzelőanyagok kiiktatása, és a városi szolgáltatásokból származó CO2-kibocsátás csökkentése.
Hírek
A vasútnak várhatóan éves szinten akár több mint tízmilliárd forintos kiesést okozó vármegyebérlet kompenzációjára csupán 2 milliárd forint jut az országos vasúti közszolgáltató MÁV-Start és GYSEV számára, ami rossz hatással lesz a szolgáltatás színvonalára.
Hírek
Oroján Sándor (Fidesz-KDNP) és Keresztes Zoltán (Momentum) egy olyan illúzióba ringatta őket, amely soha nem volt reális, és ezért még a városi büdzsét is megcsapolták. Sajnálom a belső nyomvonal ellen tiltakozó egri civileket.
Hírek
Kinek lenne jó, ha a Lánchíd a múltban megszokott formájában kerülne vissza a főváros közlekedési rendszerébe? A válasz nem nehéz, hiszen van tapasztalat bőségesen: senkinek. A felújítás előtti állapot ugyanis egy igazi „túlterheléses támadás” volt, amivel mindenki vesztessé vált.
Hírek
Luxemburg mint ország, és Észtország fővárosa, Tallinn úttörőnek számít Európában – elsőként tették ingyenesség a tömegközlekedés országos, illetve városi szinten. Megnéztük, hogy mennyire vált be az intézkedés, milyen tanulságokat vontak le a bevezetése után.
Hírek
A magyar kormány megvizsgálja, hogy német példára be lehet-e vezetni Magyarországon kedvezményes bérleteket a helyi és regionális közösségi közlekedésben – mondta Palkovics László Berlinben.