Párizs 20 millió euróval ösztönzi a karantén utáni kerékpár-használatot

2020. május 10.

Hírek

A francia kormány 20 millió eurós programmal ösztönzi a kerékpár-használatot, hogy a koronavírus-járvány miatti kijárási korlátozások feloldásakor a tömegközlekedési járművek zsúfoltságától tartó franciák gépkocsi helyett inkább biciklivel járjanak dolgozni, és hogy ne emelkedjen vissza a légszennyezettség a karantén előtti szintre. Az autós lobbi dühöng.

KRESZ-módosítást hozhat a járvány

2020. május 6.

Hírek

Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztosa, Révész Máriusz szerint a nehézségek közben is érdemes átgondolni, hogy lehet tovább védeni a gyalogosokat és a kerékpárosokat a KRESZ szabályainak módosításával.

Az EU zöld újraindítást tervez

2020. május 3.

Hírek

Felfoghatatlan pénzek juthatnak válságkezelés címén a fenntarthatóságra. Aki rosszul dönt, kimaradhat az újjáépítésből. Magyarország az első jelek alapján ki fog maradni belőle.

Karácsony keményen belassítaná a budapesti autózást

2020. április 28.

Hírek

Kőkemény javaslatokat fogalmaz meg az az előterjesztés, amit várhatóan április 29-én fogad el Budapest főpolgármestere. Megszűnnének a 70-es sebességhatárok a gyorsutakon a fővárosban, a nem főutakon pedig egységesen 30 km/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség. A gyalogosok, kerékpárosok sokkal biztonságosabban közlekedhetnének, az autósok viszont várhatóan a fejüket fogják majd.

Dorosz Dávid: A klímakatasztrófa nem a jegesmedvékről szól, hanem a mi életünkről

2020. február 9.

Hírek

Az október 13-i választást követően új hivatal jött létre a budapesti városvezetésben: nem sokkal azután, hogy geopolitikai elemzőként könyve jelent meg az emberiség előtt álló globális problémákról, Dorosz Dávid lett a főváros első klímavédelmi és fejlesztési főpolgármester-helyettese. Az új pozícióval járó munkákról, többek között a budapesti tömegközlekedés átalakításáról, a város rendelkezésére álló forrásokról és az atlétikai… Tovább »

Igényvezérelt közösségi közlekedés

2018. június 24.

Hírek

A SMART-MR egy Budapest és további hét európai nagyváros részvételével zajló európai projekt, amelynek célja a nagyvárosi régiók közötti együttműködés elősegítése, a városi közlekedéspolitika és az alacsony károsanyag-kibocsátású közlekedés támogatása.

Politika a talpfákon

2018. január 23.

Hírek

Csöbörből vödörbe – a baloldal tíz éve bezárta, de a jobboldalnak sem akaródzik újranyitni a csak veszteségesen üzemeltethető pályaszakaszokat. Racionalitás helyett ideológia -mellékvágányon a szárnyvonalak.

Mi lesz a pécsi közlekedéssel?

2016. augusztus 29.

Hírek

Továbbra sincs koncepciója a hét éve hatalmon lévő városvezetésnek a pécsi közlekedés fejlesztésére, ezért nincsenek előremutató intézkedések sem. Sodródnak az árral, intézkedések csak kényszer hatására, illetve ötletszerűen történnek – írja a pécsi LMP közleményében.

Ennyit ér Orbán ígérete

2016. július 31.

Hírek

Több várossal kötött, együttműködési megállapodásba foglalt útfejlesztést törölt a kormány, továbbá elmarad az M7-es és az M1-es autópálya háromsávúsítása is. A nagy Fidesz trükk: Így fizethetik ki az uniós pénzeket, amelyek meg sem érkeznek.