Barion Pixel

Akkumulátorgyárak árnyékában

Akkumulátorgyártó nagyhatalom leszünk az Orbán kormány szándéka szerint. A szennyezést itt marad, a profit elvándorol. Jelenleg Göd, Komárom, Iváncsa, Tárnok és Sóskút érintett. Az elektromos autózási iparág potenciálisan legszennyezőbb szegmensét hozzák ide a koreai befektetők, amihez jelentős állami támogatást kapnak (szemben a hazai KKV_kal).

A szennyvíztelep még nem készült fel a klímaváltozásra

Elkerülhetetlennek tűnik, hogy nagyobb eső idején a tisztítatlan szennyvíz belefolyjon a Ráckevei Duna-ágba – írtuk tegnap egy olyan videó alapján, amelyből kiderül, hogy nagy esők után mindig szaros a Ráckevei Duna-ág. Az ügyben az érintett Fővárosi Csatornázási Művek Zrt. ma sajtóközleményt adott ki. Íme:

A Szamos gyakorlatilag fertőző veszélyes hulladék

A Greenpeace magyar, román és szlovák munkatársai június elején vizsgálták a Szamos szennyezettségét. A mérések kimutatták: súlyosan fertőző szennyezés ömlik a folyóba. A környezetvédő szervezet azt várja a hatóságoktól, hogy sürgősen lépjenek fel az illegális szennyezés ellen, a lakosság egészségének védelmében.

Ki fizet a környezeti károkért?

Magyarországnak sokkoló tapasztalatai vannak az ipari környezetszennyezésekről. Tiszai ciánszennyezés, Kolontár, Illatos út –, hogy csak legismertebbeket említsem. A felfoghatatlan emberi, ökológia károkkal járó vörösiszap-katasztrófa után kármentesítésre és helyreállításra az állam mintegy 40 milliárd forintot költött, miközben az érintett Mal Zrt. 10 millió forintra volt biztosítva. A katasztrófa előidézéséért konkrét felelőst azóta sem sikerült találni.

Adatvédelmi áttekintés

Az üzemeltető adatvédelmi irányelveivel kapcsolatosan ezen az oldalon további tájékoztatást kaphat.