Hírek
Az 1900-as évek első felében széles tömegek számára vált elérhetővé a mobilitás új élménye. Akkor még senki nem gondolta, de mára a fenntarthatatlanság egyik iskolapéldájává vált. Magyarországon az elmúlt 13 évben 1 millióval nőtt a személygépkocsik száma, és már eléri a 4,1 millió darabot, melyből csupán 43 ezer darab a tisztán elektromos.
Hírek
1000 milliárd dolláros összegekre lesz szükség a következő évtizedekben ahhoz, hogy hatékonyan védekezhessünk a globális felmelegedés ellen, és a fejlett világ szégyene, hogy ígéretei ellenére nem segíti a szegény országokat ebben a küzdelemben – mondta a dán fejlesztési együttműködési és globáliséghajlat-politikai miniszter Dohában, a legkevésbé fejlett országoknak az ENSZ által szervezett konferenciáján.
Hírek
„Magyarország számára többé nem elérhetőek a Norvég Alap 2014-2021-es forrásai” – írta a norvég külügyminisztérium a Népszavának. A lap szerint ezzel a norvégok egyértelművé tették: az összesen 77 milliárd forintos támogatás nem csúszik, nem átmenetileg került veszélybe, hanem végérvényesen elveszett.
Hírek
A helyi tömegközlekedés biztosítása immár nem kötelezően ellátandó, hanem önként vállalt feladat. Akár a kormányzó párt választási kampányának része is lehet, hogy a településektől elvett pénzt a Járványvédelmi Alapba teszik, ahonnan esetleg csak a fideszes városok kapják meg. Persze bárki pályázhat.
Hírek
A járványra hivatkozva nem fizetné ki idén a buszvásárlásra ígért támogatást a kabinet – tudta meg a Népszava. Ezzel hitelfelvétebe hajszolhatják a várost. Vajon a fölösleges sportberuházásokat miért nem állítják le?
Hírek
„Európa lakosságának kétharmada él választott vezetők által irányított városokban, és valójában itt dől el, hogy megnyerhető-e a klímaharc” – hangsúlyozta 15 európai nagyvárosnak, köztük Budapestnek, az első embere abban a közösen aláírt levélben, amelyet az Európai Bizottság elnökének és az Európai Tanács elnökének címeztek és lényegében minél több közvetlenül a városoknak elosztott EU-forrást kértek azért,… Tovább »
Hírek
A szélerőmű kell, a szénerőmű nem. Magyarországon számos területen az eddigieknél jóval több érdemi klímavédelmi intézkedést vár a lakosság a kormánytól, derül ki a Greenpeace megbízásából a Závech Research által végzett közvélemény-kutatásból.
Hírek
Magyarország az egyik olyan uniós tagállam, amelynek Nemzeti Energia- és Klímaterve (NEKT) tervezetében az szerepel, hogy nemzeti szinten „a fosszilis üzemanyag-fogyasztás nem részesül támogatásban”. Ezzel szemben az Európai Bizottság és szakmai civilszervezetek kimutatásai, kutatásai alapján a fosszilis energiák itthon évente(!) átlag 370-660 millió euró támogatást kapnak, ami közel négyszer annyi, mint amennyit a megújuló energiákra… Tovább »
Hírek
Palkovics miniszter nem érti az alapkutatásokat, azt hiszi, a gyenge magyar innovációt a tudomány megregulázásával lehet orvosolni, de az a falansztervilág nem fog működni, amiben Michelangelónak széklábakat kell faragnia – mondja Szathmáry Eörs nemzetközi hírű evolúcióbiológus, aki az MTA elleni támadás miatt kilépett a Professzorok Batthyány Köréből is.
Hírek
Az idén kiesik a fix árat és áramátvételt is biztosító támogatásból (KÁT) az arra jogosult szélenergia-kapacitások 5 százaléka, majd 8 év alatt az összes.